האוצר הגדול ביותר זהו ילדכם. אנחנו לא באמת צריכים לומר זאת, אתם הרי יודעים זאת בעצמכם; הילד הוא הרי כל עולמכם. קונים לילד בגדים חדשים, מיטה חדשה, צעצועים מטופשים ורק שיחייך. דואגים מכל גניחה, נבהלים מכל בכי, חוסכים לעתידו, בוכים בגיוסו. ככה זה, הכל יכול להשתנות, אבל הוא יישאר ילדכם הקטן, גם אם הוא חוגג חמישים.
הפחד הגדול, הדבר הנורא
הפחד הגדול והדבר הנורא ביותר זה לאבד את הילד. אז איך זה שאנו שומעים בכל שנה על מקרים בהם נשכחים ילדים במכונית ומוצאים את מותם תחת החום הנורא השורר בקופסה הסגורה? יש סיבות, אבל במקרה הזה הן אינן חשובות; מה שחשוב הוא למנוע אפשרות כזאת, למרות השכחה הנובעת מפיזור דעת כזה או אחר.
איך לא לשכוח את הילד באוטו
צילום: מנהל
אל תשכחו, מישהו מחכה לכם במושב האחורי
אספנו מספר רעיונות שיכולים למנוע את האסון הזה. אמצו לכם אחד מהם, רק בכדי שהדבר הנורא מכל יקרה, ועוד באחריותכם הישירה והבלעדית.
Hi tech
הבאנו בפניכם ארבע אפליקציות חינמיות, או 'כמעט' חינמיות שפונות ומיועדות לכולם, ולא רק לבעלי הממון.
אפליקציית בייבי רימיינדר
אפליקציה חינמית זו מזהה הפסקה בנסיעה ושולחת לנייד הודעות קוליות משולבות רטט. הצלצול והרטט ייפסקו רק כאשר ההורה יתייחס. התייחסות כזו מחייבת היזכרות בסיבה לצלצול/רטט: הילד שלקחתם, האם הורד מהרכב?.
איך לא לשכוח את הילד באוטו
צילום: מנהל
הסמארטפון בשירות ההורים
אפליקציית בייבי סייף
כמו אפליקציית בייבי רימיינדר, גם בייבי סייף היא חינמית. בניגוד לאפליקציית בייבי רימיינדר מבוססת ה-GPS, אפליקציית בייבי סייף פשוטה משמעותית. האפליקציה שולחת הודעת תזכורת בשעות קבועות (8:30, 9:00) בין ימי ראשון וחמישי, כולל. אלה כידוע הזמנים בהם מוסרים את הילדים לגן.

אפליקציית הילד שלי באוטו
אפליקציה ישראלית נוספת שתנסה להזכיר לכם לבדוק את המושב האחורי. 'הילד שלי באוטו' שמה והיא מבוססת GPS או חיבור בלוטות'. במידה והאפליקציה מזהה שיצאתם מהרכב תישלח התראה אל הנייד. אפליקציה זמינה לאנדרואיד בלבד.
אפליקציית בימבה: התרעה חכמה על ילד ברכב
בדומה לאפליקציית הילד שלי באוטו, גם אפליקציה זו מתחברת אל הבלוטות', ובה תצטרכו להודיע שיש תינוק ברכב. לו יצאתם מהרכב תקבלו שלוש התרעות לנייד. במידה והן לא ייענו, תישלח הודעת חירום לנייד של ההורה ולניידים של אנשי קשר שנבחרו מראש.
אפליקציית ברקיד
אפליקציה ישראלית שלמעשה מתקשרת בין הסמארטפון לצמיד שעונד הילד. ברגע שתתרחקו ממנו תקבלו התרעה. הטווח המקסימלי הינו שלושים מ'. הצמיד הינו דמוי שעון והוא אינו מצריך SIM או GPS. הצמיד עמיד במים ובאבק (בכל זאת, ילדים) ואין צורך בטעינה של הצמיד (ישנה סוללה שמחזיקה כשנה). האפליקציה זמינה לאייפון (4S ומעלה) ולאנדרואיד 4.3. הצמיד מיועד לגילאי שנתיים ומעלה, כך ברקיד.
חיישני מרחק
לא מעט חברות מציעות פתרון בדמות שתי יחידות, האחת מצויה אצל ההורה ואילו השנייה מחוברת אל כיסא הילד. כאשר ההורה מתרחק, בדרך כלל מדובר על 3 עד 5 מטר, מכיסא התינוק, המקלט אצלו מתחיל לצפצף. מחירים? 250 שקלים בממוצע.
חיישני משקל לכיסא הילד
בדומה לחיישני המרחק, רק עם משתנה נוסף. בנוסף לחיישן המרחק מצוי גם חיישן משקל. במידה וחיישן המשקל אינו מזהה 'משקל', הוא לא יגרום לצפצוף כאשר ההורה יתרחק.
Low tech
תיק
פשוט ואפקטיבי. קחו את התיק שלכם, או הטלפון (גם ככה לא משתמשים בו בנהיגה), או התיק והטלפון... והניחו אותם ליד כיסא הבטיחות של הזאטוט. שני חפצים אלו כבר הפכו חלק מגופכם, בעקבות דרישות ההווה, ולכן הסיכוי לצאת מהמכונית בלעדיהם נמוך. וגם לו יצאתם, סביר להניח שתחזרו במהרה. ממש במהרה. בשורה התחתונה: לילד שלום.

רצועה
זה אולי ישמע מטומטם בהתחלה, אבל זה מטומטם בהרבה לשכוח את הילד. אבטחו ברצועה את מפתח המכונית אל הדשבורד או חובקי ההגה. המטרה היא שכאשר תצטרכו לצאת מהמכונית משהו ימנע זאת מכם. כשתבינו מה, כבר תקשרו זאת לעולל מאחור... זה אולי עשוי להעליב אתכם, אבל זה ללא ספק עובד.
איך לא לשכוח את הילד באוטו
צילום: מנהל
תשאירו משהו מאחור. את התיק, הסמארטפון ואפילו את סבתא

תזכורת בנייד

אתם יודעים כמה זמן תיארך הנסיעה ואתם מכוונים "שעון מעורר" לזמן הזה. בתדירות של חמש דקות בין צלצול לצלצול. זה אולי יעצבן אם תשכחו לכבות את זה, אבל עדיף על כל מה שעלול לנבוע מהאופציה השנייה. הכלא, במקרה השני, הוא באופן משמעותי מאוד הדבר הפחות חמור.

מפתח
עניין זה תופס רק למי שהממון נמצא בכיסו (בדרך כלל). בחלק מהמכוניות, בדרך כלל היקרות יותר, מפתח המכונית לא באמת "מניע" את המכונית. אבל הוא זה שנועל אותה. לאן אנו חותרים? שימו את המפתח ליד הילד. זה מספיק קרוב בכדי שתוכלו להניע, אך בכדי לנעול תהיו חייבים לקחת אותו. הופ! לא שכחתם את הילד.

לא רק אתם, גם אחרים
הרבה הורים מסיעים את ילדיהם, אבל ילדים רבים מגיעים לגן עם רכבי הסעות מסוגים שונים. כדי לוודא שהילד לא נשכח ברכב כזה, והרי להורים אין כל קשר אתו, יש לסדר נוהל הגעה עם הגננת. במקרה העדיף, מדווח שהילד אכן הגיע בשלום. במקרה השני, הגננת מחויבת בקשר מיידי עם ההורים במקרה שהילד לא הגיע, גם אם בימים קודמים נעדר בגלל חום.

אפשרות נוספת היא קשר מסוג כזה עם חברת ההסעות/הנהג המסיע; מדובר הרי בקווים קבועים. בירור (של ההורים) או חובת דיווח לאחר סריקה קפדנית של הרכב.

קבוצת וואטאפ (בגן) או מסרון אוטומטי הם אמצעים טובים למיסוד הבדיקות האלה.
איך לא לשכוח את הילד באוטו
צילום: מנהל
שיהיה לכם קיץ מהנה ובטוח