לכבוד אירוע השקת אסטון מרטין בישראל הגיע לארץ יושב הראש החדש של החברה, אנדי פאלמר. לפני שנה בדיוק פגשתי אותו בתל-אביב, אז חבר בהנהלה הבכירה של ניסאן ואינפיניטי ומי שנחשב לאחד האחראים למהפך התדמיתי שעבר היצרן היפני. היום, במלון 'ריץ' בהרצליה, האיש הכל כך מוערך בתעשיית הרכב לבוש כבר במדים אחרים. "הלב לקח אותי לכאן. זה מותג נפלא שצריך לשרוד". הוא אומר לי, ומזכיר את הבקשה שקיבל ממלכת אנגליה "זו היום החברה היחידה שנותרה בריטית באמת".
הצד המקומי
"אני אוהב את ישראל ואוהב להגיע לכאן" ממשיך פאלמר בדיבורו השוטף "בהתחלה זה היה מבחינתי יעד לחופשות, אחרי כן, כשהובלתי את ניסאן ואינפיניטי, הגעתי לכאן כדי למצוא פתרונות. הייתי מתוסכל מכך שלא מוכרים כאן מספיק מכוניות שלנו, ואז עלינו על האפשרות להביא מכוניות מאמריקה והחלטתי לפתח את הכיוון הזה. השוק הישראלי מעניין והוא גודל באופן עקבי ומרשים. זה מראה שהכלכלה שלכם יציבה ויצרנים אוהבים שווקים כאלה. ויש כאן גם את האנשים. עמק הסיליקון של ישראל נמצא ממש מתחתנו ויש כאן גם הרבה רופאים ועורכי דין. אני חושב שאלו בדיוק הלקוחות שאנו מחפשים. הם לא ראוותנים וזה מתאים לאופי הדיסקרטי באופן מסוים של אסטון-מרטין".

ג'נטלמן בריטי בישראל
צילום: מנהל
אנדי פאלמר, יושב ראש אסטון מרטין

"התפקיד שלי הוא למצוא שווקים חדשים, והדבר הראשון שמשך אותי בישראל הוא החוזק הכלכלי. זו מדינה יציבה עם כבישים ותשתית טובה, שמתאימים כדי ליהנות ממכונית טובה" מצטרף לשיחה ניל סלייד, האחראי האזורי של אסטון למזרח-התיכון וצפון אפריקה, שהגיע אף הוא לביקור "ואני חושב שישראל היא ברת מזל כי היא מצטרפת למשפחת אסטון בתקופת מפנה חשובה ביותר בהיסטוריה שלנו. השנתיים הבאות יעצבו את העתיד של אסטון מרטין".

לשעות הפנאי

אחד הכלים החשובים בעיצוב העתיד האמור הוא רכב פנאי שיופיע ב-2018, ופאלמר לא מהסס לדבר עליו. "אני אומר קרוסאובר" הוא מחייך "ולא SUV, כי יש הבדל. בשבילי SUV הוא רכב קופסתי ומכוער, כי בהגדרתו הוא צריך להיות רב-שימושי. אסטון חייבת להיות יפה, והביצוע שלנו יהיה שונה. אנחנו עושים שילוב בין קופה לפנאי. יכולתם לראות זאת ב-DBX התצוגתי שחשפנו בתערוכת ז'נבה. הוא מראה כוונות בעיצוב גם אם הביצוע יהיה שונה".

כמובן שאחת השאלות החשובות שנוגעת לאסטון כיום היא מהות הקשר עם דיימלר, והעצמאות העתידית של אסטון, ולפאלמר אין ספקות. "זו לא רק שאלה של איך אני רואה את הקשר. זטשה (דיטר זטשה יושב ראש דיימלר – א.ש) הבהיר שהוא לא רוצה לקנות את אסטון-מרטין, ושהוא שמח בחמשת האחוזים שיש להם. וגם אנחנו שמחים. זה כמו הדוד העשיר שמאפשר לנו גישה לטכנולוגיה מתקדמת. אנחנו ניקח מהם את מנוע ה-V8 ואת הארכיטקטורה האלקטרונית. למעשה כל המחשוב שרץ היום בעורקי המכונית: משליטה בניהול המנוע ועד בקרת שיוט אקטיבית והתרעה על סטייה מהנתיב. אנחנו מכונית לנהג, אז אני לא חושב שנהיה הראשונים לרוץ לתחום האוטונומי אבל צריך שיהיה לנו גם את זה".

ג'נטלמן בריטי בישראל
צילום: מנהל
משמאל: תומר דותן, ניל סלייד ואלי שאולי

007
אי אפשר לדבר על אסטון מרטין מבלי להזכיר את ג'יימס בונד, שאף זכה, לכבוד יובל החמישים לסדרת הסרטים, במכונית שפותחה במיוחד עבורו: ה-DB10. "חשוב שתדעו שמעולם לא שילמנו על הופעה של אסטון מרטין בסרטי ג'ימס בונד. זו היתה הבחירה שלהם, אבל אני חושב שזה נכון לשני הצדדים. בונד בלי אסטון, ואסטון בלי בונד אינם אותו דבר. ב-12 מתוך 24 סרטים זו הייתה המכונית שלו, וזו באמת הבחירה הטבעית. הוא יפה, אתלטי, ג'נטלמן – אבל גם חצוף. זה מאוד מתאים לאסטון". כך או כך, אל תזלזלו במתנה שקיבל בונד. נראה שהפעם רומזת המכונית שקיבל על צעדי ההמשך של אסטון בתוכנית הפיתוח היומרנית בתולדותיה, שלה תקדיש החברה תקציב של כ-700 מליון ליש"ט.

הרבה יותר על המפגש עם פאלמר והתוכניות העתידיות בגיליון 352 של מגזין אוטו.

ג'נטלמן בריטי בישראל
צילום: מנהל