כשהייתי ילד, ראיתי את באטמן בפעם הראשונה, וכמו כולם חשבתי שיהיה כל כך אדיר אם יום אחד תהיה לי באטמוביל משלי. לאו דווקא מכונית שמוציאה אש מהאגזוז, אבל מכונית מיוחדת, כזאת שלא דומה לאף מכונית אחרת על הכביש. שנים עברו, והמכונית הראשונה שלי לא הייתה באטמוביל, אלא פיאט ישנה, שהדבר היחיד שהיה מיוחד בה היה שהיא הייתה יותר טרנטה מרוב המכוניות על הכביש. שמתי עליה סטיקר של היחידה, וזה בערך הכי רחוק שהגעתי לנהיגה במכונית עם מראה מיוחד.

מכונית, התאמה אישית
אני לא היחיד שרוצה מכונית מיוחדת: התאמה אישית של מוצרים נחשבת למגה-טרנד עולמי שנמצא בתנופה כבר שנים. הודות לאינטרנט אנשים יכולים לעצב לעצמם בגדים, תיקים, נעליים, אריזות לטלפון, תכשיטים ומה לא. רק המכוניות, כך נראה - נשארו מאחור.

StickOut – עיצוב אישי בהישג ידך
צילום: מנהל

זה לא שאין דרכים להשיג מכונית יוצאת דופן. אפשר להרכיב מכונית לבד, או האופציה השפויה יותר – לשלם למישהו לעשות את זה; שתי האפשרויות מצריכות את ההון של ברוס ווין. בני תמותה רגילים יכולים להסתפק בשינוי המראה החיצוני: עבודת צבע מיוחדת או "עטיפת" המכונית בהדפסה לפי רצונכם. גם זה לא פתרון זול, שלא לדבר על פרק הזמן שבו המכונית לא ברשותכם. אם אין לכם עסק גדול שיעשה שימוש ברכב שמתפקד כפרסומת, כנראה שזה לא בשבילכם, אבל בסוף בהחלט תוכלו לזהות את הרכב שלכם בכל חניון בקלות.

לקמפיין בקיקסטרטר לחצו כאן

יצרניות הרכב יודעות כי לקוחות רבים רוצים שיהיה להם רכב מיוחד, ויש כאלה שמציעות אפשרויות להתאמה אישית. וגם כאן מדובר בתוספת של אלפי שקלים על רכב החדש, אבל מובטח לכם מראה מיוחד.

StickOut – עיצוב אישי בהישג ידך
צילום: מנהל

ויש דרך זולה. וגם ליד שנייה
אבל גם הפתרון של היצרניות הוא עדיין לא זול במיוחד, וזמין רק למי שקונה מכונית חדשה. בהנחה שקניתם את המכונית כמוני יד-שנייה, ליצרניות אין ממש תשובה – אבל למוח היהודי יש: StickOut, סטארט-אפ ישראלי חדש שהוקם כדי לתת להמונים הזדמנות לקשט את המכונית שלהם ולהפוך אותה למיוחדת ובולטת בשטח.
 
הפתרון של הסטארט אפ הישראלי הוא מדבקות בטכנולוגית 3M ובהתאמה אישית, ואלה משתלבות עם צבע המכונית והדגם בצורה מלאה. מדבקות אלה עמידות גם בשטיפה, ולא פחות חשוב: ההתקנה נמשכת דקות ספורות בלבד. החברה חרטה על דגלה את החלק ה"אישי" ב"התאמה אישית".


 
"בדרך כלל כשחושבים על אומנות רכב חושבים על להבות מהגלגלים וכדומה, אבל זה לא מתאים לכל אחד. לקוח אחד שלנו אוהב קומיקס, לקוח אחר היה בקטע של פסי זברה ולקוח אחר רצה את הלוגו של העסק שלו על הרכב. אנחנו רוצים שכל אחד ימצא משהו שמתאים לו", מספר המנכ"ל, ג'ררדו וייסבאום וטוען כי "מחיר שווה לכל נפש לא חייב להצביע על פשרה באיכות או סיכון של צבע הרכב. במשך שנה וחצי פיתחנו ממשק ייחודי המאפשר למשתמש לבחור את דגם הרכב שלו ולדמות איך עיצוב StickOut ייראה עליו וישתלב בו. אנחנו רוצים שכל אחד ימצא משהו שמתאים לו".
 
היתרונות של המיזם הזה נשמעים מצוינים לאלו שאין להם אלפי שקלים לשפוך על מכוניות מאובזרות, עיצובים מקוריים והתאמה אישית. החברה מתחייבת שההתקנה פשוטה מספיק כדי שכל אחד יוכל לקשט את הרכב בלי בעיה, וכל זה בלי לגרום נזק לרכב.
בימים אלו יצאה החברה בקמפיין באתר גיוס ההמונים Kickstarter שמטרתו לאפשר לכל אחד לתת מגע אישי אמתי למכונית שלו. אז הפיאט המצ'וקמקת שלי היא עדיין טרנטה, והיא בטח לא באטמוביל, אבל טוב לראות שיש אפשרויות להפוך אותה ליותר יפה ומעניינת, מבלי למשכן כליה בדרך.