במרכז פרס לשלום נערך ביום ראשון בערב המפגש השלישי של קהילת " אקומושן". קהילה זו הוקמה בשותפות מנהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן היסוד במטרה לשמש בסיס למיזמים בתחום התחבורה החכמה יחד עם עידוד חדשנות.

מפעילי הרכבות מצרפת
המפגש השלישי של הקהילה עסק כהרגלו בנושאי "תחבורה חכמה" עם שורה לא קצרה של משתתפים, חידושים ויזמים מהארץ ומהעולם. אבל נראה שהבשורה החשובה הייתה הצטרפותה של ענקית הרכבות הצרפתית, חברת SNCF כשותפה לתכנית המאיץ, שמטרתה לסייע בקידום רעיונות ויוזמות חדשות בתחום.

חברת הרכבות הלאומית של צרפת, הנמצאת בבעלות המדינה, מפעילה את רשת הרכבות שם, כולל הרכבת המהירה TGV. החברה מפעילה 14,000 רכבות ביום על 32,000 ק"מ של מסילה, מחציתה מחושמלת, ומסיעה מדי יום למעלה מ-10 מיליון נוסעים, רובם בצרפת אך גם במדינות אירופאיות אחרות ובדרום קוריאה. החברה פעילה ב-120 מדינות, ויש לה פרויקטים בחמש מהן, כולל ישראל בה היא משמשת כיועצת לרכבת ישראל. בישראל, להשוואה, כ-1150 ק"מ מסילה וכ-150,000 נוסעים ברכבת מדי יום.

החברה הצרפתית, עתירת הניסיון והידע, תסייע ליזמים במתן גישה לאנשי המקצוע שלה שינחו אותם במיזם שיעלו. תרומה לא פחות חשובה היא אפשרות גישה לשוק האירופי והגלובלי שיכולה חברה בסדר גודל כזה ועם מוטת הפעילות שיש לה להציע. ייתכן, אם כי הדברים לא נאמרו במפורש, כי חלק מהתמיכה ביוזמות חדשניות כאלה, תהיה גם כספית.
ענקית הרכבות תאיץ תחבורה חכמה
צילום: מנהל
נציגי חברת SNCF בכנס אקומושן

פיתוח ורעיונות
בכנס הוצגו פיתוחים של רעיונות מהעבר כמו למשל פלטפורמה נוסעת של הסיטי-טרנספורמר, או המכונית שיודעת להקטין את רוחבה בעיר.

לוקאל מוטורס האמריקנית שמתמחה ב"הדפסת" מכוניות שיתפה פעולה עם אוטודסק ומאסיבית המקומיות כדי ליצור את המכונית הראשונה המיוצרת במדפסת תלת-ממד בארץ; ראיון שקיימנו עם בכיר מהחברה יפורסם בקרוב. גם אם המכונית לא נראתה באיכות מרהיבה כמו זו שיוצרה בארה"ב, תוצאה של ציוד שונה, ומחיר החומרים והייצור יקר, הפוטנציאל ליצירת רכב ייחודי לפי דרישת כל לקוח גדול מאוד.

בין היתר הוצגו בכנס גם פיתוחים של אלגוליון בדמות אלגוריתם שיודע להתריע על אפשרות לפיצוץ בסוללת ליתיום איון. מטרובוארד הציגה סקטייבורד חשמלי ואנג'י הראתה אפליקציה שיודעת לאתר תקלות ברכב ולהמליץ על דרכים לתיקונן.

במהלך הכנס נבחנו מיזמים חדשניים על ידי Startupbootcamp Berlin, לקראת השתתפות אפשרית בתכנית ההאצה הגרמנית. גם נציגים של ב.מ.וו הגיעו כדי להציג פרויקט מעניין בשם "ב.מ.וו גראז'", שנועד לסייע לקידום יוזמות וסטרטאפים מהעולם.

בכנס השתתפו כ-500 מפתחים, יזמים, סטודנטים, כמו גם בעלי תפקידים בתעשיית הרכב, ההיי-טק ועוד והוא עסק בין היתר בהתייעלות אנרגטית, מערכות ושיטות הינע, התקני אגירת אנרגיה אלקטרו-כימיים.