לנד רובר השיקה את דיסקברי ספורט החדש בספטמבר 2014. הדגם, שהגיע לישראל במרץ 2015, זכה לעדכון ראשון עם מנוע דיזל חדש.

מי שמוחלף, מי שמחליף
את מקומו של מנוע ה-2.2 ליטר הוותיק – שנשאר בתקן יורו 5 – ומקורו בשיתוף פעולה עם פורד וקונצרן PSA, יחליף מנוע חדש בנפח 2.0 ליטר מסדרת Ingenium. מנוע זה, העומד בתקן יורו 6, הוצג לראשונה ביגואר XE החדשה, שם הוא מספק 163 כ"ס.

מנוע זה יוצע עם לנד רובר דיסקברי ספורט בשני הספקים: 150 כ"ס או 180 כ"ס; המנוע הפורש ייצר 150 כ"ס ו-190 כ"ס. נתוני המומנט קרובים לאלה של הקודם, עם יתרון זעיר לחדש, ואלה עומדים על 38.7 ו-43.8 קג"מ בהתאמה ומושגים ב-1750 סל"ד. ההבדל הגדול הוא בצריכת הדלק ובנתוני הזיהום.
לנד רובר דיסקברי ספורט: דיזל חדש
צילום: מנהל

גרסת ה-150 כ"ס צורכת 20.4 ק"מ לליטר ופולטת 129 גרם/ק"מ של C02, זאת בהשוואה ל-17.5 ק"מ/ליטר ו-159 גרם/ק"מ C02. הגרסה החזקה יותר, של 190 כ"ס, צורכת 18.8 ק"מ/ליטר ופולטת 139 גרם/ק"מ של C02, זאת בהשוואה ל-16.4 ק"מ/ליטר.

בתחילת הדרך תוצע מהדורת ה-150 כ"ס לחמישה נוסעים ועם תיבה ידנית (6 הילוכים). בגרסה לשבעה נוסעים ו/או עם מנוע ה-180 כ"ס תוצע גם תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים.

לנד רובר מדווחת גם כי המנוע החדש מיוצר במפעל חדש שנבנה ליד בירמינגהאם בהשקעה של 500 מיליון ליש"ט. במפעל זה, המשרת גם את יגואר כמובן, ייבנו בשנה 450,000 מנועים. מנוע Ingenium יוצע בדגמי לנד רובר דיסקברי ספורט החל מספטמבר 2015.
מלנד רובר ישראל טרם נמסרה תגובה.
לנד רובר דיסקברי ספורט: דיזל חדש
צילום: מנהל