שושלת ה-ONE של HTC רכשה לעצמה מקום של כבוד בקרב מכשירי העילית הסלולאריים, גם אם לא הצליחה לצבור בארץ פופולאריות דומה לשל אייפון וגלקסי. עכשיו מוצג בישראל הבן החדש במשפחה, ה-ONE M9. גוף מתכת בגווני זהב-וורוד וכסף עוטף כח עיבוד רב כמתבקש מחבר במועדון העילית, שמתקבל משילוב של המעבד הבכיר של קוואלקום – הסנאפדרגון 810 – בשידוך ל-3GB של זכרון עבודה. נפח האחסון עומד על 32GB.

HTC לא מצטרפת למלחמת החימוש בתחום המסכים, ונשארת עם מסך FHD (רזולוציה 1080X1920) בגודל "5, בניגוד למגמה הרווחת היום, שנוטה למסכים גדולים יותר, ברזולוציה גבוהה עוד יותר. אחרי ניסיון לחנך את הציבור עם ה-M8 לגבי החשיבות השולית של הרזולוציה במצלמות הטלפון הזעירות, HTC נכנעים לדרישת הקהל בדור הנוכחי, ומציידים את ה-M9 במצלמה אחורית עם 20MP מתוצרת טושיבה ועדשת זכוכית קריסטל לעמידות גבוהה בפני שריטות. המצלמה יכולה להקליט וידאו בפורמט 4K. המצלמה הקדמית מציעה 4MP והיצרנית מצהירה על יכולת גבוהה במיוחד בתנאי תאורה נמוכים. הסוללה בנפח של 2840MAH.

הבטחות נוספות כוללות שמע באיכות גבוהה במיוחד בזכות צמד רמקולים חזקים המובנים במכשיר, קישוריות ענפה וקלה לתפעול ומערכת הפעלה נוחה במיוחד (מבוססת לוליפופ), המאפשרת להגדיר עמודי בית שונים לבית, לעבודה או לחופשה.
 
מחיר המחירון עומד, כאמור, על 3900 שקלים.