החיים הדיגיטליים הפכו אותנו למכורים לחשמל, ולפעמים נדמה שסוללה מרוקנת בנייד/טאבלט מחליפה בסיוטי המבוגרים את השדים והמפלצות של הילדים. זו הסיבה לפופולאריות הגוברת של סוללות גיבוי/מטענים ניידים, חלקם בנפחים גדולים מאוד. ה-EPS-K23 לוקח את הרעיון עוד צעד אחד קדימה, ומציע אפשרות לגבות סוללה קריטית נוספת – זו שברכב.

תאור מוצר
ה-EPS-K23 מתבסס על סוללת ליתיום-יון פולימר, בנפח של 8000MAH הארוזה במארז מתכתי הכולל פנס לד קטן, שקע טעינה, יציאת USB ויציאת 12V יעודית. יש חיווי בנוריות לד קטנות למצב הטעינה. האריזה כוללת מטען ביתי, מטען לרכב, כבל USB מפוצל (עם חיבורי מיקרו USB, מיני USB, ואייפון משני הדורות), וכבל "תנינים" להתנעת רכב.

היבואן – אמסטרדם חלפים בע"מ. מחיר לצרכן – 399 שקלים.

התרשמות הבוחנים
המוצר הנבחן הגיע בצבע כחול מטאלי נאה, והמארז המתכתי השאיר רושם נעים ועמיד. המוצר קומפקטי וקל למדי, וניתן בקלות לסחוב אותו, עם כל האביזרים, בתא הקטן של תיק גב או בפאוץ'. הסוללה נשארת טעונה גם אחרי מספר שבועות ללא טעינה, פנס הלד חזק למדי אך נותן אור מפוזר. למרות הנפח הגדול, בערך פי שלוש מנפח סוללה של טלפון ממוצע, יש רק יציאת USB אחת, כך שלא ניתן לטעון שני טלפונים במקביל, אלא אם הם עם שקעי טעינה שונים. הטעינה זריזה למדי, וקצב הטעינה מקביל לזה שמתקבל עם מטען קיר טוב.
סוללת התנעת-עזר EPS-K23: שכחו מהכבלים
צילום: מנהל

המבחן העיקרי מבחינתנו, כמובן, היה מבחן התנעת הרכב. דגם זה מצהיר על יכולת התנעה של מכוניות עד נפח 2200 סמ"ק, ואנחנו בחנו אותו על רכב בנפח 2000 סמ"ק. בדקנו את יכולת ההתנעה הן עם מצבר מנותק לחלוטין, והן במקביל למצבר לא תקין וריק, ובשני המקרים הרכב הניע במהירות ובלי בעיה – חמש פעמים ברצף! (היצרן, אגב, מצהיר על 10 התנעות לפחות על טעינה אחת).

אם היו שואלים אותנו, היינו מוסיפים, לצד כבל התנינים, גם מתאם לשקע מצית, כך שניתן יהיה להפעיל מה-K23 אביזרים שמיועדים להפעלה מהרכב כגון תאורת טיולים, נגני DVD ניידים וכן הלאה, מה שהיה הופך אותו למוצר יעיל מאוד גם לקמפינג/פיקניקים.

פסק הדין
ה-EPS-K23 הוא מוצר שימושי מאוד, שמאגד במארז קומפקטי אחד פתרון לכל בעיות הסוללה של האדם המודרני, הן במכשיר הנייד והן ברכב. הוא לא זול, אך שווה בהחלט את המחיר בזכות הנפח הגדול והיכולת להניע את הרכב בעת הצורך.