אהבנו מאוד את ה-C63, גרסת השרירים למכונית המנהלים של מרצדס, בזכות המנוע ה-6.2 ל' הברוטאלי וההתנהגות המחוספסת והמהנה. הדור החדש שפרטים עליו נחשפו עכשיו, לקראת תערוכת ז'נבה, אומנם וויתר על שירותי המנוע הגדול, אך נראה שהוא כולל את כל המרכיבים הנכונים כדי להמשיך בהצלחה – עם 40,000 יחידות שיוצרו מאז 2007, זו ה-AMG הנמכרת ביותר בהיסטוריה.

את המנוע עתיר הנפח מחליף מנוע קטן יותר – 4.0 ל' – אך עדיין בתצורת V8. בעזרת צמד מגדשי טורבו (לראשונה ב-C AMG) הוא מתעלה על קודמו בגזרת ההספק והמומנט, כאשר גרסת הבסיס תציע 476 כ"ס ו-65 קג"מ (כבר מ-1750 סל"ד) וגרסת ה-S תציע 510 כ"ס ו-70 קג"מ. מה שהופך את ה-C הזו למכונית החזקה ביותר בקטגוריה הזו. הכח מועבר, כמובן, לאחור ותיבת ההילוכים היא תיבת ה-MCT (תיבה פלנטרית עם מצמד, בניגוד לממיר המומנט המקובל) 7 הילוכים של AMG, שפגשנו גם בדור הקודם.
מרצדס C63 AMG: יותר, מהכל
צילום: מנהל
את מנוע ה-6.2 מחליף מנוע בנפח 4.0 ליטר, אבל הוא חזק משמעותית

ולא מדובר בנתוני הספק מרשימים בלבד – גרסת הבסיס מאיצה למאה תוך 4.1 ש' – זהה לנתון של M3 עם התיבה האוטומטית. ה-S מקצצת עוד עשירית שניה מהמאוץ הקלאסי. לביצועים בקו לא ישר תסייע במערכת ה-AMG Ride Control, המאפשרת שליטה על כיול התיבה, כמו גם על קשיחות בולמי-הזעזועים ועל נעילת הדיפרנציאל האחורי.

מעניין לציין שלמרות נתוני הביצועים הפנטסטיים, צריכת הדלק הרשמית הממוצעת עומדת על כ-12.2 ק"מ לליטר – בערך כמו סוזוקי גרנד-ויטארה או מאזדה 3 הדור הקודם עם מנוע 2 ל'. נתון מרשים מאוד למכונית לא קלה עם כמעט 500 כ"ס.
מרצדס C63 AMG: יותר, מהכל
צילום: מנהל
היא אפילו חסכונית יותר ממאזדה 3 הקודמת!

עבור מי שרוצה ביצועים קצת פחות קיצוניים (ובמחיר צנוע יותר), תציע מרצדס בעתיד הקרוב את ה-C450AMG – גם כאן יש מנוע כפול מגדשים, אך הוא מסתפק בשש בוכנות ושלושה ליטרים, ובהספק של 367 כ"ס (נתון הספק כמעט זהה לשל ה-C55AMG מתחילת האלף) ו-52 קג"מ. האמת? נתון של 4.9 ש' למאה נשמע לנו מכובד בהחלט. גרסה זו מקבלת את התיבה האוטומטית הרגילה, עם ממיר המומנט, והסיומת AMG היא בזכות כיול מתלים זהה לזה של ה-C63.

את דגמי ה-C63 AMG ניתן יהיה לרכוש כבר מהחודש הבא – אם אתם גרים באירופה. העם היושב בציון, לעומת זאת, יזכה לקבל את ה-C63 רק בחצי השני של השנה, ואת ה-450 רק לקראת סוף השנה.
מרצדס C63 AMG: יותר, מהכל
צילום: מנהל
ויש גם גרסה מתונה עם "רק" 367 כ"ס ממנוע V6 כפול מגדשים