סיאט סיפקה לנו בתערוכת ז'נבה הצצה לדגם עתידי, ומספרת על תוכניותיה לעתיד, שאמורות להגדיל משמעותי את מכירותיה, ובעיקר את שורת הרווח הבעייתית של החברה. איך היא מתכוונת לעשות זאת? מעודדת ממכירות סיאט לאון (שלראשונה בהיסטוריה הפכה לדגם הנמכר ביותר של סיאט במקום האיביזה הקטנה), החליטה סיאט למקד מאמצים בפלחי שוק חדשים ורווחיים יותר משוק הסופרמיני הקשה. בשנים הקרובות, כך נראה, סיאט תנסה לצמוח בפלחי שוק רווחיים יותר (קומפקטיות) ובעלי אחוזי צמיחה גדולים יותר (רכבי הפנאי למשל). המהלך הגדול הראשון יהיה הצגת רכב פנאי חדש בשנה הבאה.
סיאט 20V20 קונספט –
צילום: מנהל
סיאט 20V20 קונספט. הכיוון החדש של סיאט
כרגע יש קונספט
בינתיים, בז'נבה 2015, חשפה סיאט קונספט לאותו רכב פנאי תחת השם 20V20, שרומז לנו לא רק על רכב הפנאי העתידי, אלא גם על העיצוב העתידי של החברה.

העיצוב שומר על מאפיינים המוכרים של המותג, עם דמיון ברור ללאון, אך מציג מראה עדכני ומחודד יותר. לכך תורמים גם חישוקים נאים בקוטר "20 ויחידות תאורה כל-לד מלפנים ומאחור – שלא ברור אם יגיעו לקו הייצור (בעיקר החישוקים המגודלים). הגג משתפל מוקדם כדי להעניק לקונספט מראה "כמו קופה", ויחד עם מרווח הגחון הגדול התוצאה המתקבלת מעניינת למדי.
סיאט 20V20 קונספט –
צילום: מנהל
הגג המשתפל ומרווח הגחון הנדיב מביאים לתוצאה מעניינת למדי
גם תא הנוסעים מציג ערבוב של אלמנטים המוכרים מדגמים אחרים של הקונצרן, כאשר אל הקווים הבסיסיים של הלאון, מצטרפים לוח מחוונים דיגיטלי ופקדי מיזוג המזכירים את אלה של אודי TT החדשה. בסיאט, כמה מפתיע, מדברים על איכות חומרים טובה ותחושת פרימיום לנוסעים, כמו גם מרווח טוב ביחס לממדים.
אורכו של הקונספט (466 ס"מ) מצביע על רכב גדול למדי, שקרוב יותר במידותיו לכלים כמו יונדאי סנטה-פה (469 ס"מ) מאשר לרכבי פנאי קומפקטיים דוגמת יונדאי טוסון החדש (447.5 ס"מ).

לא נמסרו פרטים כלשהם לגבי המנוע, מלבד הבטחה לגרסת פלאג-אין היברידת, לראשונה בסיאט.
סיאט 20V20 קונספט –
צילום: מנהל