פולקסווגן מציגה את הדור השלישי של טוראן, המיניוואן הקומפקטי שלה. כמו בשני הדגמים הקודמים (ב-2003 וב-2010), גם הפעם מתבסס הטוראן על רצפת גולף, וכאן מדובר ב-MQB החדשה. רצפה זו לבדה, אומרת פולקסווגן, אחראית לירידת משקל של 62 ק"ג.

עיצובו של טוראן החדש דומה מלפנים לזה של דגמי פולקסווגן העכשוויים, כמו גולף וספורטוואן עם יחידות תאורה צרות ומחודדות. בצד הרכב מודגש משטח קמור עם גבול חד לאורכו, בקו ידיות הדלתות, מה שמקנה לרכב הופעה עדכנית יותר. מאחור, ממשיך אלמנט זה לדלת האחורית ונמשך לצד השני, מקיף את הרכב. בנוסף, מודגשים כאן פערי העומק בין המשטחים. הפנסים ארוכים ובולטים בהרבה מאלה של הדגם הפורש.
פולקסווגן טוראן החדש – לכל המשפחה
צילום: מנהל

סביבת הנהג מרשימה בהרבה מאשר זו שבדגם היוצא, עם פתחי אוורור מוארכים במרכז הקונסולה ומסך גדול מאוד מתחתם. כמו בדגם הפורש, טוראן יוצע בגרסאות חמישה או שבעה מושבים.

בטוראן החדש שפע מערכות בטיחות כגון: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה צולבת ומערכת "קדם-תאונה" (בדומה לזו של מרצדס); מערכת זו מהדקת חגורות וסוגרת דלתות וחלונות עם זיהוי תאונה בלתי-נמנעת. בתחום הבידור/מידע מוצעות לא פחות מחמש אופציות למערכות מולטימדיה עם מסכי מגע בגודל שנע בין 5" ל-8", כאשר שלוש מתוכן יוכלו לפעול עם מערכות ייעודיות מבית 'אפל' (Carplay) ו'גוגל' (Android auto).
פולקסווגן טוראן החדש – לכל המשפחה
צילום: מנהל

טוראן החדש גדול מהדגם הפורש כמעט בכל ממד, ועם זאת הוא קל יותר. בסיס הגלגלים התארך בלא פחות מאשר 11 ס"מ, ל-279 ס"מ. האורך עומד כעת על 453 ס"מ (13 ס"מ יותר), הרוחב על 181.5 ס"מ (4 ס"מ יותר) והגובה על 163 ס"מ (0.5 ס"מ פחות). נתונים אלה מבטיחים לטענת פולקסווגן מרחב משופר לנוסעים ואת תא המטען הגדול בקטגוריה – 1040 ליטרים בגרסת חמישה מושבים (אם כי נתון זה מתקבל במדידה עד לתקרת הרכב).

היצע המנועים חודש לגמרי. אגף הבנזין כולל שלושה מנועים מוגדשים (TSI) במגוון הספקים: 1.2 ליטר עם 110 כ"ס (82 קילוואט); 1.4 ליטר עם 150 כ"ס (110 קילוואט); 1.8 ליטר עם 180 כ"ס (132 קילוואט). המנוע החסכוני בחבורה הוא דווקא ה-1.4 ליטר שנתון הצריכה שלו הוא 18.1 ק"מ לליטר, כאשר הוא משודך לתיבת DSG עם שבעה הילוכים. אגף הדיזל כולל מנועי TDI בנפח 1.6 ליטר או 2.0 ליטר ברמות הספק הנעות בין 110 כ"ס (82 קילוואט) ל-190 כ"ס (140 קילוואט).

כאמור, פולקסווגן טוראן החדש יוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה הקרובה. אל כבישי אירופה הוא צפוי להגיע לראשונה לקראת חודש ספטמבר.
פולקסווגן טוראן החדש – לכל המשפחה
צילום: מנהל