איילון מוטורס, חברת היבוא המקביל לדגמי פורד, החלה לשווק את פיוז'ן, המקבילה האמריקאית למונדאו. איילון מקדימה בכך את היבואנית הרשמית דלק מוטורס, שעתידה להתחיל בשיווק פורד מונדיאו החדשה בשבועות הקרובים.
תזמון היברידי
פיוז'ן היא למעשה אחות תאומה למונדאו האירופאית החדשה, ששיווקה מתחיל רק בימים אלה, כמעט שנתיים וחצי לאחר שהוצגה בתערוכת פריז בסוף 2012. מנגד, שיווק פיוז'ן החל בארה"ב כבר בתחילת 2013.
פורד מונדיאו החדש כבר כאן, בערך
צילום: מנהל
פורד פיוז'ן מגיעה אלינו לפני המונדיאו דרך איילון מוטורס
באיילון החליטו לשים את יהבם על הגרסה ההיברידית של הדגם המצוידת במנוע 2.0 ליטר (143 כ"ס) ובמנוע חשמלי (88 ק"ו), להספק משולב של 188 כ"ס. וגם אם ההספק אינו נשמע מרשים במיוחד (לקאמרי המקבילה 203 כ"ס), נתוני הביצועים של גרסה זו טובים למדי עם האצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 ש'. יש לציין כי תא המטען בגרסה ההיברידית קטן מזה של גרסאות הבנזין, עם 343 ליטר בהשוואה ל-455 ליטר, תשלום על נפח המצברים. בארה"ב משווקת גם פיוז'ן היברידית עם יכולת הטענה (PHEV), אך זו אינה מגיעה לכאן.
פיוז'ן משווקת בישראל ברמת אבזור גבוהה למדי שכוללת גג נפתח, ריפוד ודיפוני עור, מערך שמע-מולטימדיה עם שליטה מההגה, בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. המחיר, מנגד, לא זול: 220,000 שקל.
פורד מונדיאו החדש כבר כאן, בערך
צילום: מנהל