קטמ ממשיכה במסע להרחבת היצע הדגמים שלה, מסע שהפך אותה ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה בשנים האחרונות. התוספת החדשה ביותר להיצע היא סדרת אופנועי ספורט קלים תחת השם RC - סדרה אחות לסדרת הדיוק בנפחים הקטנים.

כמו בסדרה האחות, גם כאן יוצעו שלושה נפחי מנוע: 125 סמ"ק (המתאים לרשיון הבסיסי, מגיל 16), 200 סמ"ק ו-373 סמ"ק. הדגם האחרון נקרא, משום מה, דווקא 390; חוסר ההתאמה הקל בין הנפח למספר דגם הוא עניין של מסורת בקטמ. כמו הסדרה האחות, גם האופנועים הללו הם פרי שיתוף פעולה עם חברת בג'אג' ההודית, שמחזיקה בנתח נאה ממניות קטמ.
קטמ RC – ספורט בקטן
צילום: מנהל
יותר מאשר מנועים
סדרת ה-RC חולקת עם סדרת הדיוק לא רק את המנועים, אלא גם שלדה ומכלולים רבים אחרים. אל אלה נוספו שינויים מתבקשים; מלבד מעטה הפלסטיק החדש יש גם כידון קליפ-און במקום הכידון הרגיל בדיוק, וזווית הראש חודדה, מה שגרר גם קיצור של בסיס הגלגלים, לטובת תגובות זריזות יותר. במפרט צדו את עינינו מתלים של WP (כולל מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ) ו-ABS תקני ב-125 וב-390 (אך לא ב-200).

עוד פרטים חשובים: הספק של 14.6 כ"ס, 25 כ"ס ו-43.5 כ"ס, בהתאם לנפח, ומשקל של 135 ק"ג, 137.5 ק"ג ו-147.5 ק"ג, גם כאן בהתאמה.
קטמ RC – ספורט בקטן
צילום: מנהל

הופעה, כסף
כל שלושת האופנועים מעוצבים בצורה זהה, ולמעשה קשה להבדיל בינם מבלי להציץ מתחת לפיירינג (או פשוט לקרוא את שם הדגם שכתוב עליו...). העיצוב מחודד, רזה ותכליתי, ומהווה הצהרת כוונות ברורה למדי. אם הוא יפה או לא, בעיקר בכל הנוגע למסכה הקדמית והפנסים, זה כבר עניין של טעם אישי. ישיבה על האופנוע (למרבה הצער היה מדובר בהשקה סטאטית בלבד) מגלה אופנוע קומפקטי, אבל לא צפוף – כזה שיתאים בהחלט גם לבני 16 וגם לכאלו בגיל קצת פחות גמיש.

מה נשאר לנו? כמובן, המחיר - וזה לא ממש זול, למרבה הצער (אבל גם לא שונה מאוד משל המתחרים). 32,000 שקל יעלה לכם האח הקטן, 39,000 שקל האח האמצעי ו-52,000 שקל האח הגדול. אה, כן: לכל הדגמים שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ. עניין שחבל שעדיין לא הפך לסטנדרט בשוק הדו"ג.
קטמ RC – ספורט בקטן
צילום: מנהל