חדי העין שבינינו נתקלו בימים האחרונים על כבישי הארץ במכונית משפחתית חדשה מבית ניסאן שעל אחוריה מוצמד שם ישן ומוכר: "אלמרה". אז מה קרה פתאום שהאלמרה חוזרת אלינו אחרי שנים של היעדרות? ההסבר פשוט: מדובר למעשה במצטרפת השלישית לקו הדגמים האמריקני של ניסאן, ובמכונית שמכונה "וורסה סדאן" בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
שיווק עכשיו. מכירה בקרוב
מכונית זו (אם כי במפרט שונה מהותית) מיוצרת גם בתאילנד ונמכרת במזרח אסיה ובעוד מספר שווקים תחת השם "אלמרה". היבואן המקומי החליט לבחור בשם זה כדי לשמור על קשר עם המשפחתית שנמכרה כאן לפני עשר שנים לערך.

בניסאן ישראל מתכוונים להתחיל לשווק את המכונית החדשה (שהוצגה במקור ב-2012) בשבועות הקרובים כאשר היא מצוידת במנוע 1.6 ליטר עם 110 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה. דגם זה יתפוס את החלל שנוצר בהיצע הדגמים של ניסאן בארץ עם הפסקת שיווק הטידה. בקראסו מתכוונים להביא את המכונית ברמת אבזור גבוהה למדי, ולהתחרות עימה בתחום המשפחתי.
ניסאן אלמרה בארץ. לא בדיוק
צילום: מנהל
ניסאן אלמרה. בקרוב על כבישי ישראל

מבחינת בסיס ומידות המכונית החדשה ניצבת בין התת-משפחתיות למשפחתיות הרגילות; בסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ והמכונית יושבת על הרצפה הקומפקטית של רנו-ניסאן (פלטפורמה V) שמשרתת גם את הנוט; זו האחרונה משווקת בארה"ב כוורסה-נוט. אורך הוורסה סדאן הוא 443 ס"מ, רוחבה 169 וגובהה 149 ס"מ. ניסאן מצדה הציגה ב-2013 את פולסאר, האצ'בק משפחתית "בגודל מלא", עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ.
ואם אתם שואלים, "איך בכל זאת נראות מכוניות כאלה על הכביש?" התשובה פשוטה. משלוח ראשון של מאות ספורות של מכוניות, השונות משמעותית מבחינת המפרט, נמסר לאחרונה לקבוצת אלדן שתשתמש בו לצרכי השכרה וליסינג.

כאמור, בקראסו יחלו לשווק את המכונית לקהל הרחב תוך זמן קצר.