קרול שלבי נולד בטקסס ב-11 בינואר 1923, ואהב את האדרנלין מיומו הראשון. הוא לא נתן לבעיות הלב מהן סבל לעצור אותו, ואחרי שירות צבאי כטייס ניסוי, המשיך באופן טבעי לעולם מרוצי המכוניות. הוא הצליח לטפס בשנות החמישים לרמות הגבוהות ביותר, כולל השתתפות במרוץ 24 השעות של לה-מאן ומרוצי פורמולה 1. בשנות השישים החליט להפוך את התחביב לביזנס, והחל לייבא מכונית ספורט בריטית קטנה, של חברה בשם AC, אל העולם החדש. המכונית הציגה אומנם התנהגות כביש טובה, אך המנוע לא סיפק את שלבי – ולכן כמו אמריקאי שמכבד את עצמו החליט לדחוף אל תא המנוע V8, כדת וכדין.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן

למשימה נרתמה גם פורד, שרצתה מכונית שתוכל להתמודד מול הקורבט של שברולט, ולכן תרמה לפרויקט מנוע קומפקטי חדש בנפח 4.2 ל'. אבל אומרים שעם האוכל בא התאבון, וכנראה שזה נכון גם לסוסים – ושלבי המשיך במסע אחר ההספק, עד שבראשון לינואר 1965, הצליח לדחוף אל תא המנוע של הרודסטר הצנומה את מנוע הביג-בלוק 7 ל' של פורד, עם הספק של 425 כ"ס (485 כ"ס בגרסת המרוצים).

50 שנה לאגדה
צילום: מנהל

אין ספק – צעד הגיוני לחלוטין. פרקטיות בהתגלמותה – וסליחה על הציניות. אבל מעט מאוד אגדות הן הגיוניות ו/או פרקטיות. אם כבר, אפשר לומר שאלמנט מסוים של טירוף וחוסר הגיון מוחלט הם מרכיב כמעט הכרחי ביצירת אגדות מוטוריות (ובכלל). כך או כך, אין ספק שהשלבי-קוברה הפכה לאגדה.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

עכשיו, חמישים שנה אחרי, יוצאת מהדורה מוגבלת החולקת כבוד לאותה קוברה 427 (המספר 427 מסמל את הנפח באינצ'ים מעוקבים, דהיינו 7 ליטר), וכמה מפתיע, רק 50 יחידות, כמספר השנים, יגיעו לייצור.

המכונית תמשיך את רוח התקופה בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, אך בהחלט תיישר קו עם עם המקובל היום בתחום המכאני, למשל בתחום הבלימה. לעומת זאת, מכל הדלק קטנטן, בסגנון מכוניות המרוץ, ותכולתו עומדת על 23 ליטר בלבד. תשכחו מלחשוב לבצע עם המכונית איזה טיול "חוף לחוף" – בעצם, לאור צריכת הדלק של המנוע הענק, כנראה שתצטרכו לעצור לתדלוק גם בדרך מת"א לירושלים... .

את המכונית ניתן יהיה לרכוש עם גוף מפיברגלס (בצבעי כחול-לבן) או עם גוף מאלומיניום (בצבעי כחול-לבן או פשוט כאלומיניום מוברש). המחיר שווה לכל כיס – לפחות ביחס למקובל בתחום גרסאות ה"מהדורה מוגבלת" של מכוניות שכאלו. החל מ-118 אלף דולר לאחת עם גוף מפיברגלס, והחל מ-180 אלף דולר לאחת עם גוף מאלומיניום.

50 שנה לאגדה
צילום: מנהל