מרצדס הכריזה רשמית על חידוש השם "מייבאך" – והפעם כתת-מותג בצמוד לשם החברה. השם החדש "מרצדס-מייבאך" יציין את המהדורות האקסקלוסיביות ביותר של החברה, כשם ש"מרצדס-AMG" הוא שם דגמי הביצועים שלה.
הדבר יתרחש באופן מעשי בסוף חודש זה בתערוכות לוס אנג'לס וגוואנגז'או, עם הצגת מרצדס S קלאס ארוכה במיוחד. דגם זה ארוך ב-25 ס"מ מהגרסה המוארכת הרגילה, מה שמביא לבסיס גלגלים של 342 ס"מ ואורך כולל של 550 ס"מ. נתונים אלה קצת קטנים מאלה של הגרסה המוארכת של רולס רויס גוסט (הקטנה מפנטום, כידוע) – וגם מאלה של מייבאך 57 (שהייתה מצדה קצה מ-62).
הרכב יצויד במנוע V12 מוגדש המייצר 523 כ"ס וייתכן ויוצע גם עם הכי AMG, עם 621 כ"ס. עיקר העבודה, מעבר להארכת הרצפה והמרכב, בתכנון ובנייה מחדש של החלק האחורי – קורה C בחוץ ומערך מפואר לשניים בפנים. בעיה נוספת שמרצדס הייתה צריכה לפתור נגעה לפרופורציות של הרכב שהתארך. התוצאה היא, כפי שנראה בתצלום, מושבים מפוארים במיוחד ומרחב מחיה ברמה של מחלקת עסקים. הדקורציה תהיה ברמה הגבוהה ביותר, עם שפע אפשרויות בחירה של חומרים, גוונים ל"בנייה אישית".
לוס אנג'לס 2014: מייבאך חוזרת
צילום: מנהל
מייבאך חוזרת

עלייתו ונפילתו, תחייתו והתפוגגותו
מייבאך, מותג גרמני שנוסד ב-1909, ייצר מנועים, מטוסים, צפלינים – ומכוניות מרשימות בין 1921 ל-1940. בזמן מלחמת העולם השנייה ייצר מנועי דיזל לשריון הנאצי. המותג נקנה ב-1960 על-ידי מרצדס ושימש כסדנה לפרויקטים מיוחדים שלה. בסוף שנות התשעים, עם קריסתה של רולס רויס/בנטלי, הביעה מרצדס עניין במותג הבריטי, אבל הצעת הרכש (המופרכת) של פולקסווגן סגרה את הדלת. אבל הרצון למותג-על נשאר, ובמרצדס החליטו לחדש את מותג מייבאך, כדי שיתחרה ישירות ברולס רויס ובבנטלי.
ב-1997 הוצג דגם תצוגה מרשים – על רצפה סופר מוארכת של מרצדס S של אז (W140). ב-2002 יצא הדגם לאור בגרסאות 57 (אורך: 570 ס"מ) ו-62 (620 ס"מ) – עם רצפה שהייתה כבר מיושנת במרצדס עצמה. המחיר היה גבוה מאוד, עד כפול מרולס רויס פאנטום החדשה שהרשימה מאוד. עם מחיר כזה, בסיס כזה ודמיון כל כך גדול למרצדס S המונית – מייבאך פשוט לא המריאה. כך למשל נמכרו בארה"ב במשך 8 שנים 1100 יחידות; כמות שתוכננה לשנה. ב-2013 נסגרה פעילות המותג.
לוס אנג'לס 2014: מייבאך חוזרת
צילום: מנהל
הדקורציה תהיה ברמה הגבוהה ביותר, עם שפע אפשרויות בחירה של חומרים, גוונים וכו'
שוב מייבאך – ויש תכניות
כאמור, מייבאך תהיה בתחום הפאר מה ש-AMG בביצועים. באופן כזה תוצע מאוחר יותר גרסה מפוארת במיוחד לרכב הפנאי הגדול של מרצדס, GL (שייקרא מ-2015 GL S-Class). הדגם החדש יוצע בארה"ב במחיר של כ-250-300 אלף דולר, כ-100,000 דולר יותר מ-S600 ארוכה. וזה (אולי) לא יהיה הדגם המפואר ביותר של מרצדס.
גרסת פולמן (Pullman), גדולה עוד יותר (כמו רולס רויס פאנטום לערך), עם שלוש דלתות בכל צד, גג מוגבה ומערך מושבים נוסף בפנים לישיבת הנהלה, תיוצר על-ידי סדנת בראבוס ותוצג תוך חצי שנה. אם אין מותג פאר-על – אפשר לייצר מכונית כזו לפחות. המחיר: סביב לחצי מיליון דולר. כמובן, גרסאות משוריינות ברמת הגנה VR9 תוצענה גם כאן וגם כאן.

לוס אנג'לס 2014: מייבאך חוזרת
צילום: מנהל
לא לשכוח, יש גם גרסה ממוגנת