קונסיומר ריפורט: לקסוס וטויוטה נשארו ראשונות, מאזדה עלתה למקום השלישי
דוח האמינות של אגודת הצרכנים האמריקאית מספר על המכוניות והמותגים האמינים ביותר, הפחות אמינים ואלה שבאמצע. מישהו גם קיבל את זה אישי
בטאון איגוד הצרכנים האמריקאי, קונסיומר ריפורט, דיווח על אמינות כלי הרכב לשנת 2014. הדוח כולל את המותגים האמינים ביותר ואת רמת האמינות שלהם ביחס לממוצע, את הדגמים האמינים ביותר והאמינים פחות של כל מותג ומיקום ביחס לממוצע. בנוסף, מציין הדוח את השינויים במיקום השנה ביחס לשנה הקודמת.
רוב הבעיות, מספר הדוח, אינן מכניות אלא אלקטרוניות, וחלק ניכר מתוכן נמצא במערכות המידע/בידור (infotainment). כישלון של מסך מגע, מסתבר, יכול להשפיע רבות על הנהגים ועל התלונות שלהם.
בעשירייה הראשונה: 6 יפניות, 2 אירופאיות, אמריקאית וקוריאנית. לקסוס וטויוטה ראשונות – ולא בפעם הראשונה. מאזדה שלישית, עם עלייה מהמקום החמישי, הונדה רביעית (מהמקום השמיני) ואודי חמישית (וירידה במקום אחד).
בעובי הקורה: לקסוס האמינה ביותר, לינקולן תחזור
צילום: מנהל
מתברר שהיום הבעיה היא במערכות הבידור והאלקטרוניקה
במקום החמישי לפני הסוף (24 בדירוג הכללי) מוצאת את עצמה מרצדס, עם צניחה מהמקום ה-13. דודג' במקום ה-24 (25 לפני שנה); ראם (של דודג') במקום ה-26 (19 ב-2013) וגם השניים האחרונים של פיאט-קרייזלר: ג'יפ במקום ה-27 (מהמקום ה-23) ופיאט במקום האחרון (לא שווקה בשנה שעברה). אחראי האיכות של קרייזלר, מרק צ'רנובי (Chernoby), התפטר מתפקידו בעקבות הדוח הזה.
מבין מכוניות הנוסעים, התעלו סיון Xb (הלא היא דייהטסו מאטריה), לקסוס CT 200h ו-ES 300h (שתיהן היברידיות). מבין רכבי הפנאי, התמקמו ראשונים מיצובישי אאוטלנדר ספורט, טויטה היילנדר ולקסוס RX.
מבין מכוניות הנוסעים, הגיעו למקומות האחרונים פיאט 500L, פורד פיאסטה ואחרונה מרצדס CLA 250. מבין רכבי הפנאי, הפחות אמינים הם ג'יפ צ'ירוקי, ניסאן פת'פיינדר ואחרון ג'יפ גרנד צ'ירוקי (דיזל).
בעובי הקורה: לקסוס האמינה ביותר, לינקולן תחזור
צילום: מנהל

פורד מתכננת: להחזיר עטרת לינקולן ליושנה
קונצרן פורד מכר את וולוו ואסטון מרטין, נשאר בלי מותגי יוקרה – וכעת רוצה לחדש את ימי לינקולן כקדם. תאריך יעד: 2018; תקציב: 5 מיליארד דולר
לינקולן היה מותג יוקרה של פורד – אבל מאז סוף שנות התשעים הוא בנסיגה מוחלטת, כדי היעלמות. מאז 1922 נוצרו דגמי פאר נחשבים, כולל לא מעט לימוזינות מבוססות קונטיננטל לנשיא ארה"ב (כולל קנדי; אז בדאלאס, טקסס), קונברטיבל ארבע דלתות ייחודי, דגמי קופה כמו Mark VI ועוד.
פורד, הנכנסת כעת לסין (רק כעת, חשוב לציין), צריכה גם מותג יוקרה, ועם רוח גבית של יושב הראש, ביל פורד, פעילותו של המנכ"ל מרק פילדס, אישור הדירקטוריון ותקציב כולל של חמישה מיליארד דולר זה הולך לקרות דרך לינקולן. לצורך זה משקיעה פורד בקו ייצור מלא ובדבר החשוב ביותר: רצפה. הפלטפורמה החדשה, המכונה D6, תיועד לרכב בעל הנעה קדמית, אחורית או כפולה.
עם זאת, בשלב ראשון, תחדש פורד את הקרוסאובר MKX כבר ב-2015 ואת מכונית הסדאן הגדולה MKS בשנה שלאחריה. רכב השטח הגדול, נביגטור, יזכה לטיפול מקיף ב-2017 וכמו בדגם החדש של הטנדר F150 יהיו בו הרבה משטחי אלומיניום. ואז, לקראת 2018 או 2019, יצא הדגם הראשון של לינקולן החדשה לשוק: מכונית סלון עדכנית ומפוארת. המטרה היא 300,000 יחידות כבר ב-2020. שאפתני, אבל מאתגר.
בעובי הקורה: לקסוס האמינה ביותר, לינקולן תחזור
צילום: מנהל
פורד מבטיחה שלינקולן תחזור, ובגדול