הצגת הקונספט הראשוני של רכב הפנאי הקטן של סאנגיונג, הייתה לפני שלוש שנים, בתערוכת פרנקפורט של 2011. כעת, לקראת תחילת ייצור ושיווק הדגם – תחילה בקוריאה, לאחר מכן במדינות נוספות – מציג היצרן שתי וריאציות על נושא: Air-XIV ו-Adventure-XIV.

ההבדל בין שתי הגרסאות הוא בגג טארגה (גרסה פתוחה באופן חלקי, רק במשטח העליון של הגג) שיש ל- Air-XIV, ולהופעה המכריזה על טיול הרפתקני (גגון מוסיף המון) שיש ל-Adventure-XIV. היצרן צופה למכירות 100,000 יחידות לדגם זה.
פריז 2014: סאנגיונג XIV, רכב פנאי קטן
צילום: מנהל
סאנגיונג XIV קונספט בסיבוב נוסף
סאנגיונג מציינת כי ערכי המותג שלה הם "חסון, מיוחד ופרמיום", והדגם החדש אמור "לבטא אותם וליצור קשר רגשי וקרוב עם הבעלים". הגרסאות החדשות מצוידות במערכות חדשות, כגון מערכת דימום/התנעה והגה "חכם" עם שלושה מצבי פעולה. עוד בגרסאות אלה גם מערכות תקשורת/מידע מתקדמות, מושב נהג מאוורר, מערכת בקרת אקלים שמאל/ימין, שבע כריות אוויר.

הדגם מוצע עם מנועי 1.6 ליטר דיזל (110-120 גרם/ק"מ C02) ובנזין (140-150 גרם/ק"מ C02). התיבה היא ידנית או אוטומטית (6 הילוכים בשתיהן) וההנעה לבחירה היא קדמית או כפולה.
עוד על סאנגיונג באתר 'אוטו':
פריז 2014: סאנגיונג XIV, רכב פנאי קטן
צילום: מנהל