לואיס המילטון ניצח בגרנד-פרי היפני בתום מירוץ גשום ודרמטי והגדיל את יתרונו בדירוג אליפות הנהגים. היה זה עוד סוף שבוע מושלם עבור מרצדס שהשיגה ניצחון כפול כאשר ניקו רוזברג סיים שני. רוזברג, שהיה המהיר במקצה הדירוג המותח, איבד קצב ומקום באמצע המירוץ להמילטון ששעט לפנים והגדיל את יתרונו לקראת סוף מאבק האליפות.

סוף השבוע הדרמטי על מסלול סוזוקה החל בהודעה המרעישה על פרישתו של סבסטיאן פטל מקבוצת רד-בול, אתה זכה ארבע פעמים באליפות העולם (2010-2013), ומעבר לקבוצת פרארי בשנה הבאה. מקצה הדירוג שנערך בסוף השבוע היה מרתק ביותר. ביום המירוץ ירד גשם סוחף וזה הביא לדחיית הזינוק.
כאשר המירוץ כבר יצא לדרכו השתלטו שני נהגי מרצדס על המקומות הראשונים. מאחור הפתיע ג'נסון בטון במקלארן כשנכנס מיד להחליף את צמיגי הגשם לצמיגי ביניים. מהר מאוד הבינו כל הקבוצות שהוא פעל נכון, אבל בטון כבר היה במקום השלישי וכנראה שהיה מסיים שם לולא תקלה אלקטרונית; זו חייבה החלפת הגה ועכבה אותו ברחבת הטיפולים. גם שתי מכוניות רד-בול של פטל ודניאל ריקרדו חגגו בתנאים הגשומים והצליחו לעבור את אלה של וויליאמס בדרך למקום שלישי ורביעי בהתאמה. לקראת סוף המירוץ הם אפילו נראו מהירים מהמרצדס של רוזברג.
פורמולה 1, יפן: המילטון בניצחון מרשים
צילום: מנהל
סגרו סופ"ש מוצלח עבור מרצדס.
כולם חיכו למירוץ מרתק מצד פרננדו אלונסו, אך תקלה מכנית בזמן שהמתחרים עוד נעו מאחורי המכונית הקוצבת גררה את הפרארי לחניה בצד המסלול. אחרי שגם ראיקונן חווה מירוץ מאכזב ורצוף תקלות בפרארי שלו, ברור שפטל צריך לשאול את עצמו האם זה הזמן הנכון לעבור לקבוצה האדומה.

המירוץ שהחל באיחור נגמר שמונה הקפות לפני הסיום עם דגל אדום. הגשם התחזק מאוד ועל המסלול אירעו מספר תאונות, בהן אחת קשה של ג'ול ביאנקי במכונית של מארוסיה. המכונית של ביאנקי פגעה ברכב סיוע שבא לפנות את הסאובר של אדריאן סוטיל שעפה מהמסלול זמן קצר קודם. ביאנקי הובהל לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה.

גרנד פרי יפן
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. סבסטיאן פטל – רד-בול
4. דניאל ריקרדו – רד-בול
5. ג'נסון בטון – מקלארן
6. ואטרי בוטאס – וויליאמס
7. פיליפה מאסה – וויליאמס
8. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
9. ז'אן אריק וורן – טורו-רוסו
10. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
פורמולה 1, יפן: המילטון בניצחון מרשים
צילום: מנהל
פטל מתעורר? סיים במקום השלישי
אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 266 נק'
2. ניקו רוזברג – 256 נק'
3. דניאל ריקרדו – 196 נק'
4. סבסטיאן פטל – 136 נק'
5. ואטרי בוטאס – 130 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 552 נק'
2. רד-בול – 332 נק'
3. וויליאמס – 201 נק'
4. פרארי – 178 נק'
5. פורס-אינדיאה – 122 נק'
פורמולה 1, יפן: המילטון בניצחון מרשים
צילום: מנהל
דניאל ריקרדו במקצה הדירוג