סקודה הציגה לקראת פריז את הדגם החדש של סקודה פאביה; האצ'בק חמש דלתות נשא את חידושי הדגם, סטיישן – הנקרא בשפת המקום "קומבי" – מוסיף למבחר את ההצעה היותר יעילה למשפחה.
סקודה גאה מאוד בכל מיני סידורים קטנים ושימושיים – לפי הרשימה שלה, מדובר ב-17 – כמו מגרד קרח בפתח מילוי הדלק, הרחבת המקומות המיועדים לבקבוקי שתייה, סידור לכרטיסי חנייה, אפליקציות סמארטפון המשתלבות בצג הרכב (כמו ניווט), קבלת נתוני הרכב, וגם מדף נוסף ומתפצל לתא המטען, מה שמביא אותנו לעיקר בסטיישן, להלן הנתונים.
לסטיישן החדשה נפח הטענה של 530 ליטר (25 ליטר יותר מאשר בדגם הקודם) עם יכולת הרחבה עד 1395 ליטר, פי 2.6, עם מושבים מקופלים. עצמים באורך עד 155 ס"מ יתקבלו בברכה.
פריז 2014: סקודה פאביה חדשה, ועכשיו גם בסטיישן
צילום: מנהל
ההצעה היותר יעילה במבחר
נתונים נוספים מספרים על תוספת של 2.1 ס"מ ברוחב הפנים, 9 ס"מ ברוחב החיצוני ו-3 ס"מ במפשק הסרנים. בקיצור: מרווח כתפיים עדיף. הסטיישן החדשה נמוכה ב-3.1 ס"מ מקודמתה, אך סקודה טוענת למרווח ראש עדיף. האורך נשאר – והמשקל ירד ב-55 ק"ג, ל-1004 ק"ג. אותה הפחתת משקל מוסיפה מצדה למנועים חסכניים ויעילים מאשר קודם. הצריכה ירדה ב-17%, והנתון הטוב ביותר מצביע על 32 ק"מ/ליטר ו-82 גרם/ק"מ של פליטת פחמן דו-חמצני. חלק מאותו חיסכון משופר נזקף גם לזכות מערכת כיבוי/התנעה ושימוש באנרגיית בלימה לטעינת מצברים.
על ההנעה ממונים מנועי בנזין (75-110 כ"ס) ודיזל (75-105 כ"ס), תיבה ידנית 6 הילוכים ורובוטית DSG 7 הילוכים.
לא נפקד מקומן של מערכות בטיחות עכשוויות כמו מניעה אקטיבית של תאונת חזית בעיר, בלימה מלאה אחרי תאונה, זיהוי עייפות ועוד. לסטיישן החדש גם נעילת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית משופרת (XDS+), בקרת זינוק בעלייה, ניטור לחץ אוויר, מפתח KeyLess, "מערכת גשם" המשלבת תאורה והפעלת מגבים לפי עוצמת הממטרים ולא פחות חשוב: גג פנורמי, לראשונה בקומבי של פאביה.
לפרטים נוספים על סקודה פאביה החדשה לחץ כאן
פריז 2014: סקודה פאביה חדשה, ועכשיו גם בסטיישן
צילום: מנהל
בין 530 ל-1350 ליטר בתא המטען