ימים ספורים בלבד לאחר שדיווחנו לכם כאן על הלגונדה של אסטון מרטין, כעת אנו מתבשרים על חידושים נוספים מכיוון המותג האקזוטי מהממלכה המאוחדת והפעם בניחוח איטלקי עם חשיפתה של גרסת זגאטו מרהיבה לוויראז'.
זגאטו, למי שלא מכיר, הוא בית עיצוב איטלקי החוגג בימים אלה 95 שנים להיווסדו. במהלך השנים שיתפו זגאטו פעולה עם יצרני רכב רבים מפיאט דרך אלפא רומיאו, ב.מ.וו, מזראטי, פרארי ולמבורגיני, בעיקר ביצור גרסאות במהדורות מוגבלות מאוד על בסיס דגמים קיימים.
במקרה של אסטון מדובר בשיתוף פעולה שהתחיל בשנת 1960 בגרסה מיוחדת ל-DB4 וכלל עד היום שבעה חיבורים ייחודים בין היצרנית הבריטית לסטודיו העיצוב האיטלקי. הפעם מדובר בגרסה חד פעמית שהוזמנה על ידי לקוח אירופאי עשיר במיוחד, שחשק בגרסת "שוטינג ברייק" או במילים אחרות: סטיישן-קופה ספורטיבית הלוקחת השראה מהוויראז' שיוצרה בשנות המודל 2012-2011 כדגם ביניים בין ה-DB9 ה"עממית" ל-DBS הקיצונית.

אסטון מרטין וויראז' - בריטית לוהטת בניחוח איטלקי נחשק
צילום: מנהל
בהודעה הרשמית לעיתונות, זגאטו לא חושפת יותר מדי פרטים טכניים
כמו בכל העיצובים של זגאטו לא מדובר בהלבשה של סתם כמה תוספות (ספויילרים, חצאיות וכו'), אלא בעיצוב שלם ואלגנטי במיוחד. התוצאה היא מהמוצלחות מבית זגאטו בשנים האחרונות. לוקחת את הוויראז' למקום אחר, ובה בעת שומרת על שפת העיצוב של אסטון מרטין, תוך שילוב ניחוחות רטרו מסוימים לשנות ה-80 ולכמה דגמי שטוינג ברייק אייקוניים תוך הצגת צדודית נמוכה וארוכה ואחוריים רחבים ולא סטנדרטיים.
בהודעה הרשמית לעיתונות, זגאטו לא חושפת יותר מדי פרטים טכניים באשר למה שמסתתר מתחת למעטפת היפהפייה. ניתן להעריך, מכיוון שמגבלות תקציב לא ממש היו כאן, שמדובר ביחידת ההנעה הבכירה שהייתה בהיצע: 12 צילינדרים בנפח 6 ליטרים עם הספק של 490 כ"ס, ויכולת לקחת את הסטיישן למאה קמ"ש בתוך פחות מ-5 שניות ולשייט בחרישיות ללא בעיה קילומטרים רבים גם במהירות כפולה מזו.
רוצים לדעת עוד על אסטון מרטין?
אסטון מרטין V12 ואנטג' S רודסטר – וואו!

אסטון מרטין וויראז' - בריטית לוהטת בניחוח איטלקי נחשק
צילום: מנהל
התוצאה לוקחת את הוויראז' למקום אחר, ובה בעת שומרת על שפת העיצוב של אסטון מרטין