מעט אחרי שדיווחנו לכם כאן על כך שיצרנית רכבי ג'יימס בונד נוחתת בישראל, אסטון מרטין חושפת שלל תמונות של דגם חדש בשם לגונדה שיושק בקרוב וישווק באופן בלעדי אך ורק כאן ב"מידל איסט". בדרך כלל, כשיצרני רכב מודיעים על דגמים ייחודיים לאזורים כמו המזרח התיכון, רוסיה, הודו, סין או בקיצור כל מה שמכונה בעידן הפוליטיקלי קורקט "שווקים מתפתחים", מדובר בעצם בדגמים נחותים, מיושנים ובסיסיים למדינות עולם שלישי.
זה ממש לא המקרה עם הלגונדה ולמעשה מדובר במכונית סאלון ספורטיבית שתמוצב בפסגת ההיצע של אסטון מרטין. על אף שבמחוזותינו בהחלט נרשמה התלהבות מהגעתה של האקזוטיקה הבריטית ל"הולי-לנד", כפי שאתם בוודאי מנחשים ספקית הרכבים של המרגל המפורסם בתבל לא תכננה את הלוגנדה מתוך מחשבה על קומץ המיליונרים הישראלים. יותר חשבה בכיוון של נסיכויות הנפט, שם יש עודף כסף.

אסטון מרטין לגונדה - ללקוחות מזרח תיכון עשירים במיוחד
צילום: מנהל
אסטון מרטין לגונדה. ללקוחות מזרח תיכון שלא דואגים מהמשכנתה. או מהפנסיה

בשלל תמונות של אחת מגרסאות טרום הייצור שצולמה במהלך בדיקות לשרידות בתנאי מזג אוויר קיצוני לאחרונה בעומאן, ופורסמו כעת, בהחלט ניתן לזהות קשר ברור ללגונדה המקורית שיוצרה בין השנים 1990-1976. עם זאת, בניגוד לקווים הישרים והזוויות החדות שאפיינו את הדגם בעבר, בלגונדה החדשה הקווים יהיו זורמים יותר, אך יכללו צדודית השומרת על פרופורציות דומות לספינת הדגל הקלאסית עם מכסה מנוע ארוך, תא נוסעים ענק וישבן קצרצר. ניתן לראות השראה מהדור הקודם בדמות פנסים מלבניים צרים אך, מאידך, הסבכה הצרה פינתה את מקומה לאחת ענקית, המזוהה עם ליין הדגמי הנוכחי של אסטון.
אסטון מרטין לגונדה - ללקוחות מזרח תיכון עשירים במיוחד
צילום: מנהל
יחידת הכוח תלקח מהגרסה הבכירה של הראפיד?
מקורות באסטון מדווחים שעל מנת לשמור על משקל הגיוני במימדי XXL חלק מחלקי המרכב יהיו עשויים מתרכובת סיבי פחמן. בשלב זה אין שום מידע רשמי על יחידת הכוח שתניע את הרכב. בהחלט ייתכן שאת התא הקדמי תמלא גרסה מחוזקת של מנוע ה-V12 בנפח 5.9 ליטרים המפיק 560 כ"ס ומוכר מהגרסה הבכירה של הראפיד. גם תא הנוסעים נותר בשלב זה בגדר חידה אך באסטון מתחייבים לאחד מתאי הנוסעים המפוארים על פני כדור הארץ.

למרות שהדגם מיועד רק לשווקים באזורנו, החשיפה הרשמית לציבור תתקיים דווקא על קרקע אירופאית בתערוכת פריז בעוד מספר שבועות. השיווק יחל בראשית 2015, במחיר שטרם פורסם אך בהחלט צפוי להיות מאוד מאוד גבוה.
אסטון מרטין לגונדה - ללקוחות מזרח תיכון עשירים במיוחד
צילום: מנהל
אבו-דאבי? דובאי? סעודיה? אזרחיהם ימצאו את האסטון מרטין הזו באולמות התצוגה