קאן-אם, יצרנית רכבי השטח והטרקטורונים הקנדית, הודיעה על התחלת השיווק של המאווריק 1000 – "צד לצד" ספורטיבי שינסה את מזלו וכישוריו מול הרייזר המצליח. חשבתם שהמתחרות ימשיכו לתת לפולאריס לשבת בראש? אז חשבתם. יחד עם הוויילדקט, שההודעה על תחילת השיווק שלו הגיעה בחודש יוני האחרון, נראה שהתחום מתחיל להתעורר.

המאווריק 1000 מצויד במנוע 'רוטקס' בנפח 976 סמ"ק המפיק 101 כ"ס. המנוע, בוודאי תשמחו לשמוע, מוקם במרכז המרכב. מבחינת מידות הוא קרוב ל-RZR XP 1000 עם אורך של 302 ס"מ לגרסה הקצרה (שני מושבים), רוחב של 162 ס"מ וגובה של 188 ס"מ, אך נתון המשקל נמוך יותר ועומד על 588 ק"ג (לעומת 625.5 ק"ג לפולאריס). גם גרסת הארבעה מושבים מגיעה אלינו, והיא כבר מציגה נתון אורך של 376 ס"מ ונתון גובה של 198 ס"מ (הרוחב זהה) כאשר נתון המשקל עומד על 702 ק"ג.
שוק הצד לצד מתחמם: קאן-אם מאווריק 1000 בישראל
צילום: אריאל אלסיבוני, יצרן
קאן-אם מאווריק הגיע לישראל. והמחיר תחרותי
עיקר גאוותה של קאן-אם נוגע למתלה האחורי. קאן-אם ציידה את המאווריק במתלה רב-חיבורי בעל מבנה קומפקטי שלטענתה שומר על כיווני הגלגל לאורך כל פעולת המתלה (מהלך – 36 ס"מ). כל הדגמים יגיעו עם בולמי 'פוקס' (כולל ה-R הבסיסי), כאשר דגמי ה-XRS ומעלה יצוידו במתלים מעט יותר מתוחכמים (גם הם תוצרת 'פוקס'). להגה תגבור חשמלי בעל שלוש רמות תגבור (לפי בחירת הנהג). המאווריק מציע שני מצבי ניהול מנוע – אקו או ספורט – שמשפיעים על תגובת הדוושה. נפח מיכל הדלק עומד על 37.8 ליטר.

קאן-אם מספרת כי היא שמה דגש גם על נוחות התפעול, כולל כניסה נוחה יותר ומושבים מתכווננים. ואכן, בהתרשמות הקצרה שהזדמנה לנו גילינו כי המרווח לשני נוסעים טוב, כאשר לטובה נציין את ההגה המתכוונן ואת המדרס הטוב לרגל שמאל. כל הגרסאות מגיעות עם לוח שעונים דיגיטלי משולב אנלוגי (כולל מד דלק), תא כפפות, כלוב בטיחות rops, רשתות צד וחגורות בטיחות בעלות 4 נקודות.
עיקר גאוותה של קאן-אם נוגע למתלה האחורי
קבלנו את הכלים לטעימה קצרה, מאוד, כך שאת תפקוד מערכת ההעברה ובירור גבולות יכולות המתלים ועוד, נשמור למבחן מלא. אבל כבר כעת מצטיירת תמונה מעניינת. הדבר הראשון שבולט הוא כוח המנוע. הטיפוס בסל"ד מהיר מאוד ועל השביל קל מאוד לייצר מהירות גבוהה. למרות הזמן הקצר ביחד נראה כי מדובר בכלי עם התנהגות נטועה ומשרת בטחון ביחס למקובל בקטגוריה. יש כאן היגוי מהיר ומדויק למדי למרות ההגה הקל יחסית (שמרגיש גם מלאכותי), כאשר בגרסת ה-DPS היקרה ההגה עובד בצורה טובה יותר עם התנהגות חלקה ועגולה באופן מורגש. בניגוד לכלים אחרים מהז'אנר הנטייה לתת היגוי מרוסנת וההתנהגות בייחוד בכניסה לפניה רהוטה מאוד. שיפועי צד ומהמורות לא הרשימו את המתלים במיוחד, כאשר גם על שביל שאינו אחיד לא הורגשה הנטייה לכרוע ולפסוע מאחור. פעולת המתלים של הגרסאות היקרות יותר המצוידות במתלי 'פוקס' המשודרגים אכן הרגישה שלמה יותר.

המחיר לגרסה הדו-מושבית הבסיסית (R) עומד על 117,950 שקלים המגלמים פער מחיר משמעותי בין הרייזר המקביל והיקר יותר. גרסת ה-XRS מוסיפה את המתלים המשופרים של 'פוקס' ומחירה החל מ-127,950 שקלים, בעוד גרסת ה-XRS DPS תעלה כבר 137,950 שקלים. מחירה של גרסת הארבעה מושבים עומד על 145,950 שקלים.
שוק הצד לצד מתחמם: קאן-אם מאווריק 1000 בישראל
צילום: אריאל אלסיבוני, יצרן
שיפועי צד ומהמורות לא הרשימו את המתלים במיוחד

למרות שזו הייתה רק טעימה קצרה מיכולותיו של המאווריק, כבר עכשיו ברור שיש כאן שחקן שקורא תיגר על הרייזר במגרשו שלו ומביא את היכולות של הקטגוריה הזו למקומות חדשים, כשמחירה של גרסת הבסיס הופכת אותה לקוסמת מאוד.