לכאורה זה לא נשמע מסובך במיוחד, אבל גם היום, יותר ממאה ועשרים שנה לאחר שהמכוניות הראשונות החלו לנוע על פני הגלובוס, אף יצרן רכב גדול לא מציע אפילו דגם אחד בעל יכולת כלאיים – כזו המאפשרת תנועה לא רק על פני הקרקע. ולא, אנחנו לא מדברים דווקא על מכוניות מעופפות כמו אלו שכיכבו בסרטי המדע הבדיוני על שנות ה-2000, אלא על משהו הרבה יותר פשוט ובגובה העיניים – מכוניות שמסוגלות לנוע על המים.
אמנם, לצד כלים צבאיים אמפיביים, במהלך השנים נעשו על ידי יצרנים קטנים כמה ניסיונות להציע כלים שונים ומשונים בעלי יכולת תנועה ביבשה ובים גם לשוק האזרחי, אך למרות שכל אחד מהם הציג גישה שונה, לכולם היה דבר אחד מרכזי משותף – הם הפכו לכישלון מהדהד. לא לגמרי ברור מה הייתה הסיבה לכישלון והאם הוא נבע מכך שאין באמת דרך מוצלחת לשלב בין מכונית לסירה, או פשוט מחוסר דרישה של לקוחות לרכבים שכאלה. בכל מקרה, מסתבר שבהעדר היצע יש אנשים שמחליטים לקחת את העניינים לידיים ולייצר בעצמם את רכב חלומותיהם ובמקרה זה מכונית-סירה.
צפו: שוטי, שוטי מכוניתי
צילום: מנהל
וולוו 240 סטיישן. במים. יותר מדי זמן פנוי יש לו לבחור
סביר להניח שאם היו שואלים אותנו איזו מכונית מתאימה למשימה לא ממש היינו חושבים על וולוו ישנה, אבל צעיר אמריקאי אחד החליט שה-240 סטיישן, מכונית שנראה שעוצבה בהשראת טנק, פשוט מושלמת למשימה. בשלב ראשון הצעיר ריתך את הדלתות למרכב ואטם את כל החורים שיכולים לאפשר למים לחדור פנימה. בהמשך הוא פירק את חלונות הצד וגם ויתר על רוב הגג כדי להעניק תחושה משוחררת ובה בעת לאפשר חילוץ מהיר במקרה חירום.
על מנת להעניק יכולת תנועה במים הוא הוסיף מנוע שמניע מדחף בחלק האחורי והתקין גם מערכת היגוי ימי. את מערכת המתלים החליף במערכת הידראולית, המאפשרת להצמיד את הגלגלים למרכב כדי שהם לא יפריעו בעת תנועה במים. מערכת זו גם מרימה את המרכב גבוה, כדי להעניק מספיק מרווח גחון בעת היציאה מהמים. לבסוף, על מנת להעניק למכונית הרבועה מראה יותר זורם שיאפשר תנועה במים, הוחלף הפגוש המסיבי של השבדית בפגוש זוויתי ענק עשוי אלומיניום.
צפו: שוטי, שוטי מכוניתי
צילום: מנהל
הגג נחתך "למקרה שמשהו ישתבש"
השלב המתבקש הבא, אחרי כל ההכנות, היה כמובן לבדוק האם הוולוו האמפיבית תעמוד במשימה או חלילה תשקע במים כמו הטיטאניק. אולי בכלל תתהפך על צידה, ממש כמו המכוניות של ריצ'ארד האמונד וג'יימס מיי בפרק הבלתי נשכח של "טופ גיר" בו המנחים קיבלו משימה לבנות רכב אמפיבי.
כדי לדעת מה עלה בגורלה של הוולוו האמפיבית ולראות האם היא הגיעה בסופו של דבר לחוף מבטחים כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ PLAY על הנגן של הסרטון שלפניכם.