לפני חמישה חודשים סיפרנו לכם שאסטון מרטין קרבה לארץ, וכמו שצפינו בימים אלה יבוא מותג הספורט הבריטי מתחיל לקרום עור וגידים עם נחיתת המכוניות הראשונות בחופי ישראל. ליבואן החדש של מכוניות הספורט היוקרתיות קוראים, כפי שסיפרנו, "אוטו-ארט", ובראשו עומד איש העסקים חיים דנינו (אחיו של מפכ"ל המשטרה).
ההערכה הכללית היא שעוד לפני סוף השנה יחל היבואן בפעילות השיווקית המסודרת של המכוניות מתוך אולם תצוגה חדש שיפתח בהרצליה פיתוח. באולם ימוקמו חמישה כלים והכוונה היא גם להחזיק מלאי מצומצם בארץ (למרות שרוב הכלים יגיעו בהזמנה בתפירה אישית לפי רצון הלקוח). כמו שסיפרנו בעבר הכוונה היא להשתמש בפלטפורמה הזו ליבוא מותגים אקזוטיים נוספים כאשר השם הבא שעשוי להגיע דרך היבואן הוא למבורגיני.
אסטון מרטין כבר בארץ
צילום: מנהל
גם אסטון מרטין ראפיד תגיע אלינו
באירופה מחירי אסטון מרטין קרובים לאלה של מזראטי, ולכן ההערכה היא שהמחיר יחל באזור ה-900,000 שקלים עבור הוואנטג' (V8, בנפח 4.7 ליטר, 426 כ"ס). עם זאת משיחות עם גורמים מקורבים ליבואן נראה שהוא מתכוון להפתיע בתחום המחירים. זאת גם כשמדובר בדגמים יקרים יותר כמו ה-DB9 (מנוע V12, בנפח 5.9 ליטר, 517 כ"ס), הוואנקיש (573 כ"ס) והראפיד בעלת ארבע הדלתות (558 כ"ס).
אסטון מרטין העולמית נמצאת בתחילת תוכנית של שיתוף פעולה עם מרצדס שרכשה אחוזי בעלות במותג, מתוך כוונה להגדיל מהותית את מבחר הדגמים ואת המכירות – עניין שלבטח יכול לסייע במכירות גם בארץ. כבר עתה יש מספר לא מבוטל של לקוחות (יחסית כמובן) שהביעו עניין רציני ברכישה וההערכות הן שניתן להגיע לקצב מכירות של כ-50 מכוניות לשנה.