סיאט הייתה מהראשונות בארץ לנצל את הטבת ה"מס הירוק" עם הצגת גרסה ידנית מוזלת לאיביזה. כעת, לקראת סוף חיי הדגם, היא מנסה לשנות שוב את כללי המשחק עם גרסה אוטומטית מוזלת. הגרסה החדשה של סיאט איביזה תגיע עם מנוע ה-1.2TSI המוכר שעבר עדכון קל לטובת שיפור בנתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר (הגרסה החדשה ירדה לדרגת זיהום 3 במקום 4 בעבר), עניין שלפי סיאט ישראל אפשר את ההוזלה במחיר.
כאמור, גרסה זו (שתיקרא 'AM5') תגיע עם מנוע ה-1.2 המוכר המפיק 105 כ"ס (ב-5,500 סל"ד) ו-17.5 קג"מ (ב-1,550 סל"ד) כשהוא משודך לתיבת DSG עם שבעה יחסי העברה. צריכת הדלק השתפרה במעט (19.2 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 18.8 ק"מ בעבר), אך הביצועים נותרו זהים עם 9.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-190 קמ"ש מרביים. למרות שמדובר בגרסת בסיס חדשה רשימת האבזור עדיין נאותה עם מערכת שמע מקורית הכוללת שליטה מגלגל ההגה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ו-4 כריות אוויר.
צילום: מנהל
סיאט איביזה. ההוזלה במחיר באה בזמן?

מחיר המחירון של גרסה זו עומד על 84,900 שקלים, מחיר נמוך משמעותית מגרסת ה'רפרנס' ששווקה עד כה וגם מזה של המתחרות המקבילות. בתחילת הדרך סיאט תציע את המכונית במחיר "השקה" נמוך אף יותר שיוצע על מלאי של כמה מאות מכוניות – 79,900 שקלים. מחיר זה מציב את סיאט איביזה כמכונית הסופרמיני האוטומטית הזולה בישראל יחד עם מיצובישי ספייסטאר (הקטנה והחלשה משמעותית יש לציין).
30 שנה של סיאט איביזה