סביר להניח שתמיד יהיו אנשים שירצו יותר, כאלה שהקיים אף פעם לא יביא אותם על סיפוקם, גם אם אין להם באמת על מה להתלונן. כנראה שבשביל אותם אנשים (אלו מתוכם שיכולים להרשות לעצמם את המותרות בכל אופן) מרצדס מציעה את גרסאות העל למכוניות היקרות בהיצע שלה. וכך, ארבעה חודשים בלבד אחרי שהציגה את גרסת ה-S63 AMG למכונית הקופה הגדולה שלה, מרצדס מכריזה על גרסה חזקה ויקרה יותר ל-S קלאס קופה – S65 AMG קופה.
השם מרמז על המנוע השוכן בחזית. בעוד גרסת ה-63 ה"פשוטה" עושה שימוש במנוע V8 בנפח 5.5 ליטר שמשרת גם דגמים פחות יקרים של מרצדס, גרסת ה-65 תעשה שימוש במנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר למען הסר ספק מי הגרסה הבכירה בהיצע. וכן, מדובר באותו מנוע שמשרת את גרסאות ה-65 של ה-S קלאס וה-SL. מנוע ה-V12 הכביר מפיק 630 כ"ס בטווח שבין 4,800-5,400 סל"ד ולא פחות מ-101.9 קג"מ הזמינים החל מ-2,300 סל"ד נמוכים ועד ל-4,300 סל"ד. מדובר בתוספת הספק נאה של 45 כ"ס וכ-10 קג"מ בהשוואה ל-S63 AMG.
מרצדס S65 AMG קופה – 630 כ
צילום: מנהל
בחזית פועם מנוע V12 כפול מגדשים
הכוח יועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה יחסי העברה, ובניגוד ל-63 מרצדס כרגע לא מדברת על גרסת הנעה כפולה למכונית. ל-100 קמ"ש היא תגיע בתוך 4.1 שניות (4.3 שניות לגרסת ה-63) והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ולא שזה באמת משנה במכונית כזו, אבל מרצדס מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 8.4 ק"מ לליטר וכי ה-S65 קופה תגיע כשהיא מצוידת במערת עצור-התנעה כסטנדרט. יופי, עכשיו הירוקים יכולים לישון בשקט.
על הקשר עם האספלט יהיו אחראים צמיגים ברוחב 255 מ"מ מלפנים ו-285 מ"מ מאחור. מרצדס תציע ללקוחותיה (כאופציה) בלמים קראמיים, ולנו נראה שלא כדאי לוותר עליהם לאור יכולות התאוצה של המכונית ומשקלה (לא נמסר נתון רשמי, אבל ה-S63 שוקלת 1,995 ק"ג וה-S65 צפויה לשקול מעט יותר). המתלים כוילו על ידי חטיבת AMG לטובת התנהגות כביש ספורטיבית, לעזרתם נכנסת מערכת שתגרום למכונית לרכון לתוך הפניה, בסגנון הטייה של אופנוע, במטרה לצמצם את זוויות הגלגול.
מרצדס S65 AMG קופה – 630 כ
צילום: מנהל
מרצדס S65 AMG קופה. יוקרה, פאר וכוח ברמה אחרת
בצד החזותי מרצדס מספרת על שינויים קלים ביחס ל-S63 הכוללים בעיקר חישוקים שונים (20 אינץ' כסטנדרט), שינויים קלים בסבכה הקדמית ושלל תגי "V12 BITURBO". גם ה-S65 מצוידת ביחידות התאורה הייחודיות שהוצגה עם ה-S קופה (עם אבני קריסטל המשולבות בהן) ובסך הכול המראה מעט יותר אלגנטי מזה האגרסיבי של גרסת ה-63. גם בתא הנוסעים השינויים מינוריים ומרצדס מספרת כי ה-65 תוצע עם מערך הבטיחות האקטיבית המלא של החברה.

מרצדס S65 AMG קופה תגיע אל אולמות התצוגה באירופה כבר בחודש ספטמבר הקרוב, והמחיר בגרמניה יעמוד על 244,009.5 יורו (כן, זה המחיר המדויק). האם היא תגיע אלינו? כרגע זה לא ברור, אבל במידה וכן סביר להניח כי המחיר ינוע סביב 2 מיליון שקלים.
מחפשים משהו פרקטי יותר? יש גם גרסת סדאן