איש העסקים שלמה שמלצר הלך לעולמו בגיל 68 בבית החולים תל השומר. שמלצר, שעמד בראש קבוצת שלמה, היה מוכר ביותר בתחום הרכב הן בגלל בעלותו על כמה חברות גדולות (אופל ישראל וחברת הליסינג הגדולה בארץ, שלמה-סיקסט) והן בגלל שהיה היבואן הראשון של מותג סקודה בישראל.

בתחילת שנות התשעים החל שמלצר בייבוא סקודה לישראל אבל כאשר פולקסווגן רכשה את היצרן הצ'כי הוא נאלץ לקבל את צ'מפיון-מוטורס כשותפה בתחילת שנות האלפיים. בשנת 2010 חלה רעידת אדמה בשוק הרכב, כאשר הצליח שלמה שמלצר לשכנע את ג'נרל מוטורס ואופל להעביר אליו את ייבוא המותג הגרמני שהיה בזמנו תחת מטריית UMI.

שמלצר נחשב לאיש עסקים ממולח וקשוח שבנה עצמו במו ידיו וידע להפיק רווחים מחברות כושלות. למרות שהוא נחשב לאחד מחמשת האנשים המשפיעים ביותר בשוק הרכב הישראלי, תחום הרכב היה רק אחד מעיסוקיו ותחת שליטתו היו חברות נדל"ן בארץ ובמזרח אירופה, חברות קבלנות חשמל ומיזוג, ביטוח וכמובן הבעלות המשותפת על מספנות ישראל. רק לאחרונה רכש את השליטה בתחנות הדלק והחנויות של סונול. כחלק מפעילותו הציבורית היה נשיא הכבוד של התאחדות ספורט הנכים בישראל, וקונסול הכבוד של רומניה בישראל.

אסי שמלצר הודיע בשם המשפחה: "אנו כואבים והמומים ממותו הפתאומי של אבי משפחתנו. שלמה היה איש אהוב ומוערך על ידי משפחתו, שותפיו ואלפי עובדיו. אני בטוח שנדע להמשיך את פועלו ולהוביל את פעילות כלל החברות השונות בקבוצת שלמה".
ההלוויה תיערך היום בשעה 18:00 בבית עלמין סביון.