לפני שלושה וחצי חודשים איבדה רנו מגאן קופה (בגרסת ה-RS הקרבית כמובן) את שיא הזמן המהיר ביותר להנעה הקדמית בנורבורגרינג, עת סיאט לאון קופרה החדשה ביצעה הקפה מהירה ממנה. הקופרה, חמושה ב-280 כ"ס, 15 יותר מהמגאן RS, הצליחה לחתוך תשע שניות משיאה של המגאן (7.58 דקות לסיאט, 8.07 למגאן) ולקבל את התואר הנחשב.

רנו מגאן RS מעמידה את הקופרה במקום
צילום: מנהל
כנראה התמונה היפה ביותר בידיעה. ואנחנו ממש לא מעודדים אתכם לעשות גארפיטי
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על רנו מגאן חייג ל-3262* או לחץ כאן

לחתוך תשע שניות בנורבורגרינג זה נחשב ללא פחות מניפוץ. לעשות זאת למגאן, שלמרות היותה ותיקה מרוב מתחרותיה תמיד ניצחה בכל עימות ביצועים שהעמידו המתחרות מולה. שבירת השיא היה כדבר כמעט בלתי ייאמן, לא כי הוא לא היה אפשרי, אלא כי כולם כבר התרגלו שיש מלכה והיורשת שלה, כנראה תהיה מחליפתה.
רנו מגאן RS מעמידה את הקופרה במקום
צילום: מנהל
התמונה השנייה הכי יפה בידיעה. וזה לא קשור לזה שיש פחות גארפיטי

רנו מגאן RS המחודשת אוטוטו כאן

קצת פחות מחודשיים וחצי לאחר שבירת השיא של הסיאט לאון קופרה, רנו הוציאו הודעה לעיתונות בה נאמר שתכף תצא מהדורה מיוחדת למגאן RS, יקראו לה "טרופי" והיא תצויד בעוד 10 סוסים בסך הכול, במערכת פליטה מבית אקרפוביץ' העשויה טיטניום, כיול מתלים שונה, בולמים חדשים, בחישוקי 19 אינץ' מבית ספידליין, צמיגים דביקים, ובאותו דיפרנציאל מוגבל החלקה עטור השבחים מגרסת הקאפ. בנוסף הנהג והנוסע לצדו ייהנו ממושבי ריקארו תומכים בריפוד אלקנטרה.

רנו מגאן RS 275 טרופי – מהדורה מיוחדת

רנו מגאן RS מעמידה את הקופרה במקום
צילום: מנהל
אין כאן גראפיטי

חלף חודש ואנו מתבשרים ששוב חזר הכתר אל המגאן. סיאט לאון קופרה? זה נחמד, אבל המגאן הקיפה את הנורבורגרינג 4 שניות מהר יותר. אבל אל לרנו לשמוח יתר על המידה, שכן לו והצהרות הונדה יאומתו, אזי הסיוויק טייפ R העתידה להגיח בקרוב צפויה להקיף את הגיהנום הירוק מהר יותר מכל הנעה קדמית אי פעם. נחכה ונראה.
הונדה סיוויק טייפ R קונספט הוצגה בז'נבה