ביום שישי האחרון, באמפי משמר דוד, יצאה לדרך ליגת העבירות MDC לשנת 2014 בנוכחות קהל שהיה צמא מאוד לספורט מוטורי. חברת מסלולים, בשיתוף קבוצת רוביקון, הזמינה את הקהל הרחב להגיע לצפות (כניסה חינמית) במרוץ הראשון מתוך חמישה שיערכו – כולם בנוכחות קהל. על האספלט שבמרכז האמפי הונחו שלושה מסלולי עבירות בדרגות קושי שונות (עממי, אדוונצ'ר ואקסטרים), כאשר מסביב היו פזורות מקפצות ותילי עפר קטנים שהונחו לטובת קבוצת רכבי RZR ששימשו כמופע חימום לקהל.
ליגת MDC – לועסים סלעים
צילום: בן חסון
אנחנו לא בטוחים אם התמונה היא ממבחן עבירות או ממבחן דריסה
אחרי תקופה ארוכה ללא אירוע ספורט מוטורי גדול בנוכחות קהל היה ניתן לחוש בהתרגשות, הן של הקהל והן של המארגנים. אנשי מסלולים התרוצצו ברחבי המתחם, מסדרים דברים אחרונים רגע לפני פתיחת השערים, בעוד הקהל החל להתאסף. נערים, משפחות עם ילדים וגם כמה מבוגרים – הקהל היה מגוון וצבעוני. ניהול הקהל עם פתיחת השערים בוצעה בצורה יעילה ונעימה בסך הכול, ובמתחם הוצבו דוכני מזון ואפילו פינת סימולטורים חביבה. וכך, לקראת השעה 10:00 התייצבו הכלים הראשונים מול המסלולים.
התחרות התקיימה בשלושת המסלולים במקביל (סך הכול השתתפו 13 צוותים בקטגוריות השונות), וכך, למרות קצב ההתקדמות האיטי של הרכבים (מה לעשות, זה מסובך לטפס מעל לערמת בולדרים, צמיגי טרקטורים וצינורות בטון), כמעט תמיד היה רגע של אקשן ממנו נהנו הצופים. מדובר בעניין חיוני בספורט מסוג זה (בו חלק גדול מהזמן הצוותים עומדים מול מכשול וחושבים על האפשרות הטובה ביותר לתקל אותו) שתרם לקצב ולאווירה של האירוע.
ליגת MDC – לועסים סלעים
צילום: בן חסון
"עוד קצת, עוד קצת, סמוך עלי, לא יקרה כלום!"
על צד השלילה נציין שהאמפי לא היה מקורה, ולכן רבים מהצופים (אלו שלא הביאו שמשייה) נאלצו לשבת לאורך כל האירוע תחת השמש בשעות הצהרים החמות – לא כל-כך נעים ביום חם עם השמש הקופחת. המסלול שתוכנן לקטגוריית האקסטרים אומנם הצליח לאתגר את מפלצות השטח האדירות האלו כראוי, אך הוא עשה רושם של מסלול צר מדי ולא פעם כל הרכב יצאו מהגבולות המסומנים. בנוסף, לקראת סוף האירוע, כאשר רכבי האקסטרים סיימו את הסבבים שלהם, הרכבים היחידים שנשארו היו מהקטגוריות הנמוכות – עניין שגרם להאטת קצב האירועים והורדת מפלס האקשן.

ליגת MDC – לועסים סלעים
צילום: בן חסון
"לך לפינה. אתה בעונש!"
למרות זאת, ולמרות שיש כמה נקודות נוספות שדורשות שיפור (קטעי קישור מגוונים יותר ממופע ה-RZR שחזר על עצמו למשל), אפשר לסכם את המרוץ הראשון בסדרה כהצלחה. רמת הארגון של צוות מסלולים הייתה גבוהה, הקהל הגיע לאירוע מלא התרגשות, האווירה הייתה טובה והמקצים תוזמנו כך שלא היו הרבה רגעים דלים. אירועים מסוג זה רק מחזקים את התחושה שיש מקום לספורט מוטורי בישראל, כמו גם דרישה מצד הקהל. האירוע הבא יתקיים ב-19.7 במושב בית ינאי ואתם מוזמנים (פרטים נוספים בהמשך).
ואלו התוצאות מהמרוץ הראשון בסדרה:
קטגוריית אקסטרים
1.צחי אשכנזי ורונאל קדרון – 12 נק'
2.אמיר אביב ועומר פרל – 10 נק'
3.עירא אבני ויורם ידין – 8 נק'
קטגוריית אדוונצ'ר
1.שי שמעוני ויואב גבע – 12 נק'
2.שמעון ראובן ורן סיטון – 10 נק'
3.עובד ארזי וטוטו בטשון – 8 נק'
קטגוריה עממית*
1.מיכאל חן ושחר שווילי – 12 נק'
2.יוסי אלחדיף ורן קדרון – 10 נק'
3.יריב קלר ואריה סעיד – 8 נק'
ליגת MDC – לועסים סלעים
צילום: בן חסון
"אל תשאל, הקרבורטור נפל לתוך הרדיאטור ועשה סמטוחה מהמנוע"
*למנצחי הקטגוריה העממית הוענק סט צמיגי שטח מחברת קונטיננטל