שלוש שנים אחרי שנטשה אותנו, חוזרת אלינו אחת ממכוניות הפולחן הידועות ביותר בקרב חובבי הרכב. מדובר כמובן בסובארו אימפרזה STI. סיפרנו לכם לא פעם שהגרסה הספורטיבית והאייקונית לאימפרזה תנחת בארץ באמצע השנה וכעת זה מגיע. בתוך פחות משבועיים יחל שיווק המכונית המדוברת עם אותו מתכון מוכר: מנוע בוקסר מוגדש והנעה כפולה סימטרית שנמצאים בתוך מרכב משפחתי עם ארבע דלתות וספוילר אחורי אגרסיבי.

מאמצע שנות התשעים ועד שנות ה-2000 המוקדמות היו הגרסאות המוגדשות וכפולות ההנעה של האימפרזה מבוקשות ביותר על ידי קהל חובבי ההגה וסייעו לשינוי התדמית האפרורית של היצרן היפני עד אז. תחילה הייתה זו ה-WRX עם המחירים העממיים כמעט ובהמשך חיזקה אותה ה-STI השרירית והיקרה. באותה תקופה, נראו המכוניות היפניות האלה כעסקה הטובה ביותר מבחינת ביצועים לשקל, כאשר המבנה המשפחתי תרם לשימושיות. בתחילת 2008 נחת כאן הדור האחרון של ה-STI, אך ייצור גרסאות אלה הופסק עם אסון הצונאמי (2011) והן עזבו גם אותנו.
סובארו אימפרזה STI חוזרת בקרוב
צילום: מנהל
ה-STI תהיה הראשונה להגיע
חזרת הדגמים הספורטיביים של סובארו תתרחש בשלבים, כאשר ראשונה להגיע תהיה דווקא גרסת ה-STI החזקה, המצוידת והיקרה יותר. היא חמושה במנוע 2.5 ליטר מוגדש שמייצר 305 כ"ס ו-41.5 קג"מ ורושם ביצועים מרשימים עם 252 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-5.2 שניות. בהמשך תגיע גרסת ה-WRX שלה מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 268 כ"ס.

בהתאם למה שסיפרו לנו בעבר אנשי סובארו ישראל, המחיר הצפוי ל-STI ינוע כנראה סביב ה-300,000 שקלים. אין ספק ששובן של הגרסאות הספורטיביות יתגבר מאוד את התדמית של סובארו אימפרזה.