יצרנית היוקרה הגרמנית, אודי, חשפה קונספט מופרע על בסיס אודי A3 סדאן בתערוכת הרכב "וורטרסי" (worthersee) שבאוסטריה. תערוכה זו מוכרת כתערוכת מכוניות משופרות ומשודרגות, אז אודי החליטה גם היא לשחק במשחק ולהציג מכונית שאולי רומזת על הבאות. היא עונה לשם A3 קלאבספורט, ובהחלט יתכן כי היא רומזת על אודי RS3 הבאה.

העיצוב החיצוני פוגע בול, ועושה לנו את זה בגדול. מרכב הסדאן נראה שרירי מאוד, ויחד עם החישוקים גדולי הקוטר (21 אינץ'), בתי הגלגלים התפוחים והפגושים האגרסיביים מתקבלת תוצאה דינאמית ומאוזנת. תוסיפו לזה את הצבע הכחול המוכר מגרסאות ספורטיביות של היצרן, וקיבלתם תוצאה שמעוררת את החשק, אך עדיין אפשר לדמיין אותה יוצאת את שערי המפעל. תא הנוסעים מאופק וקו העיצוב ממשיך את ליין המוצרים מבית אודי, אבל קשה להתעלם מגלגל ההגה הקטום וכפתור ההתנעה האדום.
אודי A3 קלאבספורט – רמז לבאות?
צילום: מנהל
5 ציל', טורבו, 525 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות!
אותו כפתור ייתן פקודה ולהניע את יחידת הכוח של הקלאבספורט. מדובר במנוע בעל חמישה צילינדרים, נפח העומד על 2.5 ליטר, שנעזר במגדש טורבו. ההספק של מכונית התצוגה עומד על 525 כ"ס, בעוד נתון המומנט פסיכי לא פחות ועומד על 61 קג"מ.
יחידת הכוח משודכת לתיבת הילוכים בעלת 7 יחסי העברה (S-טרוניק של אודי), שמורידה את הכוח אל ארבעת הגלגלים. משקל הקלאבספורט עומד על 1,527 קילוגרמים כבדים יחסית, אך זה לא מפריע לה לייצר ביצועים מצוינים: 3.6 שניות בלבד למאוץ הקלאסי מעמידה למאה קילומטרים בשעה, ומהירות מרבית שעומדת על 310 קילומטרים בשעה.
אודי A3 קלאבספורט – רמז לבאות?
צילום: מנהל
מתי אודי תציג את ה-RS3 החדשה?
גרסת ה-RS3 העתידית תוצג ככל הנראה גם במרכב סדאן, וזה אומר שהיא צפויה להיות דומה לקלאבספורט המסקרנת, החל מהמראה ועד ליחידת הכוח, כאשר ככל הנראה ההספק יופחת למשהו הגיוני יותר. עדיין לא ידוע מתי תצא את שערי המפעל ה-RS3 החדשה, אבל אודי בהחלט הצליחה לתפוש את תשומת הלב שלנו.
אודי RS3. דור חדש מתקרב?