ביום שישי האחרון, ה-16.5.2014, מצאו עצמם עשרות חובבי רכב ממתינים לגרר המשטרתי בשעות הלילה המוקדמות, עד כמה שאפשר לקרוא "מוקדם" לעשר בלילה וצפונה מזה. פשיטה משטרתית במפגש הרכב הגדול בארץ גרמה לכאוס, לבהלה ולחוסר אונים של משתתפי המפגש. הסיבה: סוג של עונש קולקטיבי של משטרת ישראל לכלל חובבי הרכב.
עונש קולקטיבי נוסח משטרת ישראל
צילום: יוסי אלגם
לא ברור מי יזם את הפשיטה ולמה
המפגש נמצא בחניית היכל נוקיה, מקום משכנם של מכבי תל אביב בכדורסל. החנייה עצומה, המיקום מעולה, ויש אפילו בית קפה צמוד שאם תגיע אליו מוקדם יחסית תקבל אייס-קפה קר. כבר שנים שנמצא שם מפגש מכוניות אספנות (הנמצא במתחם מגודר).
מכוניות אספנות שמושכות אחריהן לא מעט חובבי רכב, כי לא משנה כמה אתה אוהב ספורט מוטורי, או כל תחום אחר הקשור במוטוריקה, אתה לא יכול להתעלם ממכוניות אספנות משופצות ושמורות. מצד שני, כותב שורות אלו לא ממש אובייקטיבי, שכן בחניית ביתו נמצאות מספר קלאסיקות.
עונש קולקטיבי נוסח משטרת ישראל
צילום: יוסי אלגם
שתי קבוצות שוטרים פשטו על האזור. איפה המסוק?
כך, ביום שישי האחרון, כבכל יום שישי, התאספו בחניית היכל נוקיה מאות מכוניות, חלקן אספנות וחלקן ספורטיביות. אך כמו רעם ביום בהיר קפצו שוטרים מכל עבר והחלו פושטים על המכוניות הספורטיביות. שוטרים תצפתו מהגגות, ושוטרים במעגל נוסף שהו מסביב למתחם נוקיה, כך שאי אפשר היה להתחמק. חסר היה רק מסוק באוויר.
בינתיים החלו לחשושים מכל עבר "יש משת"פים במועדון החמש". נכון או לא, גם לו באמת היה הדבר, זה היה מאוחר מדי, ולא היה עם מי לדבר או למי להתלונן. כמעט בכל שבוע, מגיע קומץ דבילים (ובאמת שכרגע הניסוח עדין) שמשתולל בחנייה, בין המכוניות החונות ובין עשרות חובבי הרכב, ללא הבדל דת, מין, גזע, או גילאים. בהמתיות לשמה.
עונש קולקטיבי נוסח משטרת ישראל
צילום: יוסי אלגם
חובבי הרכב מתוסכלים
ואז המשטרה הגיעה, במבצע מתוכנן ועשרות שוטרים, החלו ניגשים מכונית-מכונית ודואגים להורידה מהכביש. חלקן הורדו מסיבות מוצדקות, חלקן פחות. בשורה התחתונה, ציבור חובבי הרכב מתוסכל, אין להם בעיה עם הפשיטה לו הייתה מבוצעת כראוי, ומוקיעה את הנגע הרע של המשתוללים מהמפגשים. להיפך, היו מברכים על זאת.
אף אחד מחובבי הרכב אינו מעוניין שישתוללו ליד מכוניתו וחלילה יאבדו אחיזה. בטח שלא ליד ילדים שהגיעו עם האבות שלהם, לספוג מעט תרבות מוטורית. חובבי הרכב מתוסכלים שהמשטרה החליטה לבצע סוג של עונש קולקטיבי, ובעיניהם כולם אשמים עד אשר הוכחה חפותם. ולא להיפך.