אלפא רומיאו תהפוך לשחקנית משמעותית יותר בשוק היוקרה הגלובאלי, כך מבטיח סרג'יו מרקיונה עם פרסום תוכנית האסטרטגיה העתידית של פיאט-קרייזלר. אלפא יחד, עם גי'פ ומזראטי אמורים להוות חלק חשוב בתהליך הצמיחה של הקבוצה, עם הגדלת מכירות ורווחים באופן דרמטי. יחד עם השקה מחדש של אלפא רומיאו, תוך כדי הפיכתה לעצמאית יותר ונאמנה ל-DNA שלה, מבטיח מרקיונה להגיע עד 2018 למכירות של 400,000 כלים לעומת קצת יותר מ-70,000 כיום.
 
 
זוהי תוכנית ההבראה הרביעית במספר שמפרסם מרקיונה, אבל הפעם יש לקוות כי מדובר במשהו מבוסס יותר. עם זאת עדיין קשה להיות רגועים כאשר בתוכנית כה משמעותית נעלמת מהרשימה הספיידר הבאה שתוכננה להתבסס על המאזדה MX5. המכונית הייתה אמורה להופיע בשנה הבאה, אך כעת מתברר שהיא תוצג תחת מדי פיאט במהלך שנראה כרגע תמוה (כרגע הוויתור על הספיידר נראה הפרט הברור היחיד בתוכניות אלפא..).
 
השינוי מתחיל באלפא רומיאו
צילום: מנהל 
מרקיונה מבטיח שמחליפת ה-159 תשמור על ה-DNA של אלפא
 
באלפא מבטיחים שבעתיד יוצגו שמונה דגמים חדשים שיתבססו על פלטפורמת ההנעה האחורית או כפולה, עליה כבר סיפרנו בעבר, אשר מכונה ג'ורג'יו. פלטפורמה זו תהווה את עיקר הבסיס למכוניות הגלובאליות של אלפא והמהלך אומר שלפחות בשלב הראשוני, אלפא רומיאו מיטו הקטנה לא תזכה ליורשת והיא תיעלם מההיצע.
 
 
המכונית הראשונה שתתבסס על הפלטפורמה החדשה תהיה יורשת ה-159. בעבר דובר שהיא תכונה ג'וליה, אך היא כנראה תזכה לשם אחר (לא ברור עדיין איזה). אחריה, בין שנת 2016 ל-2018, נראה שתי מחליפות לג'וליטה אחת בסגנון ה-A3 ספורטבק והשנייה מכונית סדאן ספורטיבית ברוח ה-CLA של מרצדס. באותה תקופה תוצג גם גרסת סטיישן ספורטיבית (בסגנון מרצדס CLS שוטיג-ברייק) ליורשת ה-159. הפלטפורמה גם תהווה בסיס למכונית סאלון גדולה שתתחרה במרצדס E אשר בעבר הייתה אמורה לחלוק פלטפורמה עם מזראטי. כמובן שגם שני כלי פנאי (קופמקטי וגדול) יתבססו עליה, ולקינוח נקבל גם מכונית ספורט מיוחדת, כנראה קופה גדולה בסגנון ב.מ.וו סדרה 6.  
 
השינוי מתחיל באלפא רומיאו
צילום: מנהל 
בינתיים לא תהיה יורשת למיטו
 
מהלך היקפי
השינוי הגדול הינו חלק מתוכנית חומש חדשה ויומרנית של קבוצת פיאט-קרייזלר. לפי התוכנית החדשה ג'יפ אמורה ,בין היתר, כמעט להכפיל את מכירותיה לאזור ה-1.9 מיליון כלים ולהגדיל את כמות מפעליה ל-10 בשש מדינות (כולל ברזיל וסין לעומת ארבעה בארצות הברית בלבד). מזראטי אמורה אף היא לקפוץ לכ-75,000 כלים בשנה (לעומת 15,400 מכוניות השנה) עם הבאת האלפיירי התצוגתית לייצור והפיכתה למתחרה ב-911 של פורשה, וכמובן גם בזכות רכב הפנאי הקרב ובא.
 
 
 
גם פיאט צפויה להגדיל מכירות גלובליות (ב-27 אחוזים לפי מרקיונה) ולהגיע גם היא לכ-1.9 מיליון מכוניות. בין ההשקות החשובות שם מדובר על מחליפה לפונטו ב-2016 שתיוצר בפולין ותהיה חברה במשפחת ה-500 (מכנים אותה 500 חמש דלתות). מעליה תושק משפחתית קומפקטית שתיוצר בתורכיה ותירש את הבראבו. היא תוצג בגרסאות חמש דלתות וסטיישן (בייחוד עבור אירופה) וגם בגרסה שתתאים לשווקי מזרח אירופה ותורכיה (ואולי גם לנו) שתחליף את הלינאה.