בוגאטי חשפה גרסה חדשה לוויירון המזדקנת בתערוכת בייג'ין. ככה זה, עד שלא מוציאים דגם חדש, מושכים ומושכים את הקיים. הפעם בוגאטי מוציאה דגם ששמו: Black Bess, ותפקידו לחלוק כבוד למכונית אגדית מעידן טרום מלחמת העולם השנייה – טייפ 18.
בוגאטי Black Bess - חולקת כבוד לטייפ 18
צילום: מנהל
היפה היא בעיניכם?
הטייפ 18 הגיחה לאוויר העולם בשנת 1912, וצוידה במנוע ארבעה צילינדרים בנפח של לא פחות מ-5 ליטר (רק בשביל לקבל מושג, כל צילינדר היה בנפח של 1.25 ליטר, קצת יותר מנפח המנוע הבסיסי בגולף). ההספק היה 100 כוחות סוס, הספק פסיכי לאותן השנים. בין לילה הפכה המכונית לאחת המהירות בתקופתה, עם נתון מהירות מרבית של 160 קילומטרים בשעה.
שנה מאוחר יותר, בשנת 1913, חלוץ התעופה הצרפתי רולאן גרוס התעניין במכונית שתהווה מעין מכונית משלימה למכונה המעופפת שלו, והבחירה בבוגאטי טייפ 18 הייתה בלתי נמנעת. הוא קרא למכוניתו: Black Bess, על שם סוס מרוץ מצליח בבריטניה.
בוגאטי Black Bess - חולקת כבוד לטייפ 18
צילום: מנהל
מאה כוחות סוס מול 1184
אז איך חולקת כבוד גרסת הוויירון לטייפ 18 האגדתית? כמו בגרסה של רולאן גרוס, גם כאן תמצאו מרכב בצביעה שחורה לצד נגיעות זהב. סבכת ה"פרסה" המפורסמת נצבעה זהב, וכך גם כל הסמלים. חישוקי המכונית צבועים שחור וישנם עיטורים זהובים מסביב ליחידות התאורה הקדמיות. תא הנוסעים קיבל איורים של הטייפ 18 בדיפוני הדלתות, ובין משענות המושבים, וחישור ההגה נצבע אדום, ממש כמו בעבר.
בוגאטי Black Bess - חולקת כבוד לטייפ 18
צילום: מנהל
"סוס מרוץ"
יחידת הכוח של הוויירון מעט חזקה מהגרסה לה היא חולקת כבוד, ובניגוד לטייפ 18, לוויירון Black Bess יש כבר 1184 כוחות סוס, ותאוצה של 2.6 שניות מעמידה למאה קילומטרים בשעה, יחד עם נתון מהירות מרבית של 409 קילומטרים בשעה. פער הדורות כנראה.
ועכשיו נעבור לבוגאטי ווירון גראנד ספורט