כבר מזמן ברור וידוע לכולם שהפייסבוק (וגם טוויטר ואינסטגרם בחוץ לארץ), היא הפלטפורמה הכי חזקה בין הרשתות החברתיות, ובכלל "מדיה חברתית" היא המדיה החזקה ביותר שקיימת בין המדיות השונות. כמו קיר מודעות ענק, זו מספקת את התפוצה הגדולה ביותר בזמן הקצר ביותר. חשיפה של בין אלפים למאות אלפים למותג בינוני, ומיליוני צפיות ביום, כשמדובר במותגים פופולריים בינלאומיים.
חשבו על המילה הזו "ויראליות". תמונה שראית וסימנת בלייק תיחשף בפני 1000 מחברייך, מינוס פלוס, שיצפו גם הם בתמונה ויחשפו את אותה תמונה למאות אלפים אחרים מחבריהם. בעולם האמיתי היינו מכנים את התופעה הזו "מגפה", אך ברשתות החברתיות ה"הידבקות" הזו מבורכת ושווה המון המון כסף.
מרצדס בנץ, מותג הרכב המצליח ביותר ברשת
צילום: מנהל
מרצדס בנץ ברשתות החברתיות. פופולרית יותר מ-ב.מ.וו ואפילו יותר מפרארי
לכן, כשמרצדס מוציאה הודעה לעיתונות ומכריזה בהתלהבות שהמותג שלה הכי נצפה ופופולרי ברשתות החברתיות, אין מה לזלזל או לגלגל עיניים, מדובר בהישג שכל איש יחסי ציבור או שיווק היה מתפלל להיות חתום עליו. הנתונים הם בלתי נתפסים – רק ב-2013 לבדה הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מרצדס בנץ העולמית 3,207,507 מעריצים חדשים, וביחד עם אלה הקיימים העמוד הגיע לכ-13,217,480 מיליון אנשים שעוקבים יום יום, שעה שעה אחר התכנים של מרצדס בנץ.
לשם ההשוואה, כל מותגי הרכב בארץ, לרבות חברות ליסינג והשכרה, מוסכים, חברות לחלקי חילוף ועוד ועוד, עוברות בקושי את החצי מיליון עוקבים, כולן יחד!. ולא ציינתי את דפי המשנה של מרצדס בנץ; מרצדס ארה"ב עם שני מיליון ושבע מאות אלף עוקבים חיים, בשר ודם, מרצדס בנץ מוטור ספורט – 65,092 עוקבים, מועדון מרצדס בנץ – 30,492 ועוד עשרות דפים קטנים ובינוניים אחרים. חשיפת על.
בתוך כל עמוד חשובה האינטראקציה, כלומר כמה מעורבות מגלים החברים בעמוד ובעקבות כך, כמה מהחברים של החברים בעמוד נחשפו לתמונות, סרטונים, טקסטים על ושל מרצדס בנץ בכלל.
מרצדס בנץ, מותג הרכב המצליח ביותר ברשת
צילום: מנהל
13 מיליון עוקבים בעמוד, זה לא הולך ברגל
הענקית מפרסמת מספרים שהיו גורמים לכל מנהל עמוד לצאת לפנסיה מרצון – מבין כל המותגים בעולם, לא רק בהשוואה למותגי רכב, הגיעה מרצדס קצת אחרי "וולט דיסני" המותג הנודע והוותיק, עם כ-22 מיליון אינטראקציות של מעריצי המותג בעמוד. ובעברית, בשנה אחת בלבד, העוקבים בעמוד מרצדס בנץ, שתפו, הגיבו וסימנו לייק על תוכן בעמוד 22 מיליון פעם. אחריה ברשימה – ב.מ.וו עם קצת יותר מ-17 מיליון אינטראקציות, פרארי האיטלקייה האהובה עם כמעט 13 מיליון שיתופים, לייקים ותגובות, וסוגרת את העשירייה – אודי, עם עשרה מיליוני אינטראקציות של עוקבים בעמוד.
המשמעות היא חשיפה וויראלית אינסופית של מעגלים נוספים וקהלים גדולים יותר ויותר. זו דוגמא מאין כמותה, לתחזוק, טיפוח והאדרה של מותג רכב ובכלל, בעולם.