פסטיבל המהירות בגודווד זהו סוג של גן עדן עבור חובבי המוטוריקה. הוא אומנם נמשך ימים בודדים בלבד כל שנה, אך מושך אליו עשרות אלפי מבקרים שמזילים ריר מקרוב על פיסות היסטוריות בדמות בוגאטי ישנות עתירות זכיות במסלולי המרוצים, על מכוניות פורשה מעוטרת זכיות במסלולי הלה-מאן או איזה למבורגיני קונטאש לבנה שנראה כאילו הרגע יצאה את שערי המפעל. פלא שהונדה הולכים להציג שם את קונספט ה-NSX העתידית?
מכונית הספורט היפנית, שהגיחה לאוויר העולם בשנת 1990, הפכה את חווית התפעול של מכונית ספורט כזו למשהו אחר. לא עוד מצמדים קשים שדורשים מך רגל שמאל שרירית, לא עוד היגוי וידית הילוכים שמצריכים ממך זרועות של מייק טייסון, ההונדה הזו, ה-NSX, הייתה קלה לתפעול – והנהיגה היום-יומית בה לא הענישה.
הונדה תריץ אב-טיפוס של ה-NSX בגודווד
צילום: מנהל
ה-NSX קונספט במסלול האינדי 200 באוהיו. מתחממת לקראת ההשקה ב-2015
מאז שייצורה הופסק (בשנת 2005), חובבי רכב ומוטוריקה ברחבי העולם מייחלים ליורשת ראויה. כעת נראה שהדור החדש יוצג רשמית מתישהו במהלך שנת 2015, וכמו ב-1990, גם ההונדה העתידית צפויה להשתמש במנוע בתצורת V6. אך הפעם, בניגוד לעבר, אל מנוע בנזין יצטרפו גם שלושה מנועים חשמליים. ובעוד שמנוע ה-V6 ומנוע חשמלי אחד יניעו את הציר האחורי (דרך תיבת הילוכים רובוטית חדשה כפולת מצמדים), צמד מנועים חשמליים יניעו את הציר הקדמי. כך למעשה תתקבל מערכת הנעה כפולה, בניגוד לעבר.
הונדה תריץ אב-טיפוס של ה-NSX בגודווד
צילום: מנהל
הונדה NSX GT קונספט. בדרך למרוצים?
הונדה עדיין לא מסרה נתוני הספק מומנט, וכמו כן, אין עדיין נתוני תאוצה או מהירות מרבית. אבל ה-NSX קונספט כבר ערכה מספר הופעות מול קהל, כולל תצוגת יכולת מרשימה למדי. כעת, היצרנית היפנית מודיעה שהיא תגיע גם לגודווד – אירוע יחסית קרוב אלינו שיאפשר גם לנו להתרשם מה-NSX. וכן, כפי שנאמר, ה-NSX הולכת לטפס את מרוץ הגבעה המפורסם (ב-27 ליוני). הונדה מבטיחה ששווה לחכות. אנחנו איתה.