אנחנו כבר רגילים ליצרנים סיניים שמגיעים להופעה חד-פעמית בז'נבה ואז נעלמים, אבל קורוס, המיזם הישראלי-סיני, מתנהגת גם כאן בצורה שונה מהיצרנים הסינים העצמאיים, ומגיעה לתערוכת ז'נבה בפעם שנייה ברציפות עם תצוגה מכובדת.
המכונית החדשה החשובה שלה הינה הקורוס 3 האצב'ק – גרסת החמש דלתות למכונית הסדאן המוכרת שהושקה בתערוכה אשתקד. מעניין לראות שהגרסה החדשה נראית שונה בהרבה, לטובה. כאילו פותחה עבור השוק האירופאי ולא הסיני.
קורוס חוזרת לז'נבה
צילום: מנהל
נראית אירופאית אך מכוונת לסינים
"באירופה זוהי התצורה הדומיננטית, לכן היא נראית מאוד אירופאית", מסביר וולקר סטינוואסר, האיש שמושך בחוטי הפרויקט. "אבל התוכניות שלנו לא השתנו, אנחנו מתכוונים להגיע גם למערב אירופה תוך שלוש שנים, כאשר עד אז נעשה צעדים ראשונים במזרח ובצפון".
האם יש בכלל ביקוש למכונית 5 דלתות בסין?
"השוק שם משתנה מהר מאוד. הלקוח מאוד גמיש ומשנה חשיבה מהר. אבל אלו לקוחות שונים. הלקוח של חמש דלתות הוא צעיר יותר ואוהב יותר אופנה. בטיחות ואיכות קצת פחות חשובות לו מזה של לקוח של סדאן".
קורוס חוזרת לז'נבה
צילום: מנהל
קורוס 3 האצ'בק. "נראית שונה לטובה מאחותה המשפחתית"
למרות שהמכונית נראית מאוד שונה לטובה מאחותה המשפחתית, גרד הילדברגר המעצב של קורוס (שהגיע ממיני) מסביר שהכל קשור להתמקדות בשינויים הנחוצים כדי ליצור אופי שונה. "שינינו רק את החזית והאחוריים, אבל עם טריקים קטנים יצרנו הבדל גדול במראה. השבכה הגדולה יותר נותנת תחושה יותר דינאמית וכך גם האחוריים, אבל הדלתות זהות והפנים זהה. זו דרך חכמה ליצור שתי מכוניות מאותו בסיס. למרות שמבחינתנו הייתה זו המכונית החשובה למערב אירופה, תכננו אותה קודם כל עבור סין".
האם תכננתם אותה יחד עם הסדאן או אחרי?
"אנחנו מתכננים את כל המכוניות בראיה לטווח ארוך, אבל בסוף צריך לתכנן כל דגם בנפרד כדי שיתאים לאסטרטגיה. בעתיד הקרוב נציג גם גרסת פנאי על בסיס הדגם הזה".
קורוס 3 האצ'בק. מאחורי הקלעים