הסיבוב השלישי של סבב הראלי העולמי (WRC) חוצה את האוקיינוס האטלנטי ומחליף את השלג והקרח בשבילי כורכר. השנה החליטו מארגני המרוץ הלטיני לאתגר את הנהגים, והוסיפו לא פחות מ-4 סטייג'ים שונים שאורך כל אחד מהם עולה על 43 ק"מ! אז איך התמודדו המתחרים עם קטעי נהיגה כאלה ארוכים? מיד נגלה.
הסטייג' הראשון היה קצר בלשון המעטה, עם 1.01 ק"מ בלבד בתוך העיר גואנאחואטו (Guanajuato). זה לא מנע מעשרות אלפי צופים לבוא לעודד את המתחרים שנהגו דרך מנהרות של מכרות כסף ישנות ורחובות העיר הצרים. כצפוי, הזמנים של כולם היו קרובים אבל אוג'ייר היה המהיר מכולם, מקדים את אוט טאנאק ב-0.1 שניות בלבד.
ראלי מקסיקו: ניצחון שני העונה לאוג'ייר
צילום: מנהל
טיירי נביל העפיל למקום השלישי בראלי מקסיקו
היום השני של הראלי כלל 10 קטעי נהיגה מדודים ו-148.62 ק"מ בסך הכול. גם לא מעט דרמות, תקלות וטעויות נהיגה היו לאורך היום. הבעיה הראשונה עליה התלוננו הנהגים היה האבק שהעלו המכוניות שהוזנקו לפניהם. ללא רוח, האבק נשאר באוויר ופגע בראות כמו שחווה מיקלסן, שכתוצאה מכך פגע באבן, דבר שפגע קשות בסיכויו להגיע לפודיום. חוץ מהאבק, חלק מהמתחרים סבלו גם מתקלות טכניות, כמו אטקינסון למשל, שסבל מבעיה במערכת אנטי-לג וממתלה אחורי שבור. בנוסף, ראינו בראלי הזה גם מתחרים שפרשו עקב תקלות טכניות משלהם, ביניהם ניתן למנות את הירבונן שפרש ראשון ומיק (שיצא מהתחרות ופרש לחלוטין ביום האחרון), שני נהגים שהיו בין המועמדים לזכייה. אחריהם הגיעה התהפכות של קוביצה (שפרש לאחר התהפכות נוספת ביום הבא) בסטייג' הראשון מבין שני המקטעים שסגרו את היום והתקיימו במסלול המרוצים של העיר לאון.
ראלי מקסיקו: ניצחון שני העונה לאוג'ייר
צילום: מנהל
ראלי מקסיקו לא האיר פנים לקבוצת סיטרואן
בין אלו ששרדו את היום נספר שאוג'יר ואוסטברג ניהלו קרב על הבכורה. בסוף היום אוג'ייר סיים 26.1 שניות לפני אוסטברג, הרבה בזכות נהיגה מצוינת בסטייג' "אל שוקולד" (זה באמת השם), שהיה מבחן הסיבולת הראשון של הנהגים במקסיקו – 44.03 ק"מ של נהיגה רצופה. במקום השלישי סיים לאטוולה, 16.4 שניות אחרי אוסטברג.

היום השלישי בחן את סיבולת הנהגים והמכוניות עם 4 סטייג'ים של 30, 53, 30 ו-43 ק"מ ברצף. עבור אוסטברג ומיקלסן זה היה קצת יותר קשה עם תקלות ושבירות של מכלולים שונים כבר בסטייג' השני, תקלות שהוציאו אותם מהתחרות לפודיום. מעבר לכך לא נרשמו הפתעות מיוחדות, למעט נאוביל שהתברג במקום השלישי עם היונדאי i20 שלו. בדומה ליום הקודם, אוג'ייר המשיך להוביל וסיים את היום עם פער של 60.3 שניות על פני לאטוולה.
ראלי מקסיקו: ניצחון שני העונה לאוג'ייר
צילום: מנהל
M-ספורט פורד נשארת מאחור
היום הסוגר של הראלי נרשם ללא הרבה דרמות. תלונות מצד נאוביל על בעיה במגבים או מצד מיקלסן על בעיות במערכת הקשר לא השפיעו על הביצועים שלהם יותר מידי. גם לאטוולה, שהרגיש בעיות מהמתלה הקדמי (שהתגלו כלא נכונות), לא איבד יותר מידי זמן. רק מיק, מבין המובילים, נאלץ לפרוש בפאואר סטייג', כתוצאה משבר של המתלה. אגב פאואר סטייג', את נקודות הבונוס אספו אוג'ייר, לאטוולה והירבונן – 3, 2 ,1 נקודות בהתאמה.

אפשר לסכם ולומר שהמרוץ היה מעניין, בין היתר בזכות הסטייג'ים הארוכים שיצרו המארגנים והקשו מאוד על הנהגים, ובעיקר על המכוניות עצמן. אוג'ייר מנצח בפעם השנייה העונה, מקדים את לאטוולה ב-1:12.6 דקות שמקדים בעצמו את נאוביל בלא פחות מ-4:16.0 דקות. זהו פודיום ראשון העונה לנאוביל, וראשון אי פעם ליונדאי אחרי 3 מרוצים בלבד.
נתראה במירוץ הבא, ראלי פורטוגל בעוד חודש ב-3-6 לאפריל.
ראלי מקסיקו: ניצחון שני העונה לאוג'ייר
צילום: מנהל
חוגגים ניצחון נוסף בסגנון מקסיקני
דירוג נהגים ראלי מקסיקו:
1. סבסטיאן אוג'ייר (פולקסווגן) – 4:27:41.8 (28 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פולקסווגן) – 1:12.6+ (20 נק')
3. טיירי נאוביל (יונדאי) – 5:28.6+ (15 נק')
4. אלפין אוונס (פורד) – 6:49.3+ (12 נק')
5. מרטין פרוקופ (פורד) – 9:54.4+ (10 נק')
6. בניטו גוארה (סיטרואן) – 12:57.6+ (8 נק')
7. כריס אטקינסון (יונדאי) – 15:15.4+ (6 נק')
8. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 17:06.8+ (5 נק')

דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים:
1. סבסטיאן אוג'ייר (פולקסווגן) – 63 נק'
2. יארי-מאטי לאטוולה (פולקסווגן) – 60 נק'
3. מאדס אוסטברג (פורד) – 32 נק'
4. אנדריאס מיקלסון (פולקסווגן) – 24 נק'
5. אלפין אוונס (פורד) – 20 נק'
6. בריאן בופייר (פורד) – 18 נק'
7. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 18 נק'
8. כריס מיק (סיטרואן) – 17 נק'

דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים:
1. פולקסווגן מוטורספורט – 115 נק'
2. סיטרואן טוטאל – 60 נק'
3. M-ספורט פורד – 40 נק'
4. יונדאי – 31 נק'
5. פולקסווגן מוטורספורט 2 – 28 נק'
6. ג'יפוקאר – 10 נק'