סוזוקי אלטו הקטנטנה הייתה אחת מהמכוניות המשפיעות ביותר בשנים האחרונות על השוק הישראלי. בסוזוקי ישראל השכילו להבין שהלקוח הישראלי לא מפונק כמו הדעה שרווחה בשוק, וטענו שבתמחור נכון, גם מכונית ידנית פשוטה תימכר. את הטענה ביססו בתמחור האלטו, מכונית מסגמנט המיני, שכבר אז לא הרשימה באיכות גבוהה או עידון – אך בזכות מחיר נגיש (בעיקר) הפכה להצלחה מבחינת מכירות בשוק המקומי.
 
 
עכשיו, המכונית מוחלפת. היי שלום אלטו, ברוכה הבאה סוזוקי סלריו (Celerio). המכונית החדשה עוצבה בהשראת הקונספט A-ווינד, ומציגה עיצוב מודרני יותר, אם כי אינה מחדשת הרבה, ולא תמצאו כאן מראה חינני כמו ב-C1 של סיטרואן למשל, או נועז כמו באייגו החדשה. תא הנוסעים מיישר קו עם העולם (כמעט), וללא ספק נראה כמו מקום שנעים משמעותית לשהות בו ביחס לאלטו המוחלפת. אומנם סוזוקי לא מדברת על אפשרויות התאמה אישית כמו המתחרות, והעיצוב נותר פשוט יחסית, אך הסידור של הקונסולה המרכזית והדשבורד מקנים לה מראה נעים ומודרני מזה של האלטו.
 
סוזוקי אלטו לא עוד, הכירו את סוזוקי סלריו
צילום: מנהל 
סוזוקי סלריו. מחליפת האלטו מתקרבת אלינו
 
מבחינת ממדים, הסלריו כבר מציגה שינוי משמעותי יותר ביחס לאלטו. אורכה עומד על 360 ס"מ (10 ס"מ יותר מהאלטו), הרוחב על 160 ס"מ (זהה), הגובה על 154 ס"מ (7+ ס"מ), ובסיס הגלגלים מתפרש על פני 243 סנטימטר (236 ס"מ בלבד באלטו). תא המטען כמעט והכפיל את נפחו, ומציע כעת 254 ליטר נאים מאוד לקטגוריה (לעומת 130 ליטר בלבד באלטו).
 
 
את תא המנוע מאכלס מנוע בנפח ליטר בלבד, בעל שלושה צילינדרים, שהספקו עומד על 67 כ"ס. תיבת ההילוכים המוצעת כרגע היא ידנית בלבד, בעלת חמישה יחסי העברה, שמעבירה את הכוח היישר אל הגלגלים הקדמיים. בעתיד תוצע המכונית היפנית-הודית החביבה גם עם תיבה אוטומטית. הביצועים סבירים בלבד (אפילו לקטגוריה), עם תאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה שנמשכת 15 שניות.
 
סוזוקי אלטו לא עוד, הכירו את סוזוקי סלריו
צילום: מנהל 
השיווק צפוי להתחיל בסוף השנה
 
סוזוקי הציגה את המכונית החדשה בתערוכת דלהי בחודש הקודם, וכעת היא מוצגת לראשונה לקהל אירופאי. השיווק של המכונית במפרט האירופאי צפוי להתחיל רק לקראת סוף השנה, והיא צפויה להגיע גם אלינו.