לא מזמן דיווחנו לכם שיצרנית המכוניות החשמליות פיסקר פשטה רגל, ובית המשפט נדרש להכריע מה יהיה בגורלה. לאחר דיונים רבים בנושא, נמצאה קונה שתציל את היצרנית הייחודית מהיעלמות לתוך כרכי ההיסטוריה. המחיר שנדרש לשלם תמורת זכויות החברה עומד על מעט פחות מ-150 מיליון דולר(!). הקונה היא חברת חלקי הרכב הגדולה ביותר בסין (תאגיד 'Wanxiang').
בפיסקר מקווים שהמשפט "משנה מקום משנה מזל" יתפוס גם אצלם, שכן למן ההתחלה המזל לא האיר להם פנים. תחילה, ספק הסוללות המרכזי פשט את הרגל, ובהמשך הגיעו מספר דיווחים על מכוניות שנדלקו כתוצאה מקצר חשמלי והרתיעו רוכשים פוטנציאלים. בנוסף, בשנה שעברה החברה התמודדת עם נזקים גדולים שהסבה הסופה "סנדי", שהשמידה לא פחות מ-338 מכוניות פיסקר עת שחנו בנמל בניו-ג'רזי.
פיסקר נמכרה לידיים סיניות
צילום: מנהל

לפני שקרסה, פיסקר פעלה על-פי תוכנית צמיחה מסקרנת, שכללה תוספת של לא מעט דגמים חדשים. ביניהם הציגה פיסקר קונספט למכונית פתוחת גג, גרסת סטיישן שימושית לקארמה (שוטינג-ברייק) ואפילו קונספט לאחות קטנה ומעניינת לקארמה (אטלנטיק קונספט). כמו תמיד, מהלך השתלטות שכזה מעלה לא מעט תהיות. האם בעלת הבית החדשה תעניק יד חופשית למהנדסי פיסקר? האם ימשיכו לייצר את המכונית במתכונת הנוכחית? או שאולי יחלו בתכנון מכונית נחותה יותר טכנולוגית, אך יעילה יותר בכל הנוגע לרווח כלכלי?

רק הזמן יספר אם המהלך היה מוצלח מבחינת פיסקר, אך בינתיים אפשר להיות אופטימיים. אם נסתכל אל העבר הלא כל כך רחוק, גם מהלך המכירה של יגואר ולנד רובר לטאטא הרים גבות וניבא שחורות, אבל בינתיים נראה שזה היטב עם החברות. עם היצע דגמים מתחדש ולא מעט הצהרות אופטימיות לגבי העתיד. נקווה שכך יהיה גם עם פיסקר הייחודית.