פיג'ו 107 הקטנטנה זוכה למחליפה אחרי 9 שנות שירות, השם כצפוי יהיה 108. גם כאן, בדומה ל-107 היוצאת, מדובר בפרויקט שנעשה בשיתוף פעולה עם סיטרואן וטויוטה. לא קשה לראות את הדמיון לאחות הגדולה, פיג'ו 208 (ואפילו ל-308 החדשה מלפנים), שכן האחות החדשה במשפחה חולקת את אותו קו עיצוב חמוד ונאה, כך שהשיק הצרפתי לא נעלם עם הדור החדש.
 
 
יחידות התאורה הקדמיות מתמזגות עם הסבכה הקדמית ועולות עד כמעט קורת A, ועדיין מצליחות לא להרגיש גדולות מדי. החזית אגרסיבית מעט, עם סבכה גדולה (יחסית למכונית הקטנה) ובתי נורות ערפל גדולים המעוטרים בנורות לד. מהצד, כמו ב-208, גם כאן ניתן לראות את עיצוב המראות שכאילו זולג קדימה לכיוון הכנפיים הקדמיות. מאחור, תמצאו גם הפעם חלון גדול שמגיע עד לפגוש האחורי ומהווה בעצם את דלת תא המטען. בנוסף, פיג'ו עיטרה את הפגוש האחורי ב"דיפיוזר" קטן וחביב למראה. יחידות התאורה מאחור עברו שינוי משמעותי, קיבלו צורה רבועה וסטנדרטית יותר מאשר אלו של הדור הקודם שמוקמו לאורך קורה C (האחורית).
 
הוצגה המחליפה של פיג'ו 107
צילום: מנהל
פיג'ו 108, מחליפת ה-107
 
 
פיג'ו 108 תוצע כבר מתחילת הדרך במספר תצורות מרכב. הבסיסית תהיה גרסת ה-3 דלתות הפופלרית באירופה, מעליה תוצע גרסת 5 דלתות ואפילו תהיה גרסה עם גג נפתח בחלקו העליון, בדומה ל-500C של פיאט. את ה-108 יהיה ניתן להזמין עם מספר שילובי צבעים ומדבקות ייחודיות לדגם. יחידת הכוח העיקרית תהיה אותה אחת ששימשה את הדור היוצא: מנוע בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים ו-68 סוסים. אליה תחבור בהמשך יחידת כוח בנפח 1.2 ליטר, אותה אחת שמשווקת אצל אחותה הגדולה יותר, ה-208.
 
 
תא הנוסעים עדיין לא נחשף, אך בפיג'ו מספרים שהוא יציג שיפור משמעותי בהשוואה לדור היצוא. בניגוד לדגם הקודם, שהיה די עני בכל הנוגע לאבזור או לאיכות חומרים (אך בעל עיצוב מלא חן לדעת רבים), הדור החדש יתהדר בתא נוסעים איכותי בהרבה, כזה ש"לא מצפים למצוא במכונית מסגמנט המיני", כך פיג'ו. גולת הכותרת תהיה צג גדול (7 אינץ') במרכז הדשבורד, בו תוכלו לראות השתקפות של מסך הסמארטפון שלכם.
 
 
הוצגה המחליפה של פיג'ו 107
צילום: מנהל
פיג'ו תציע את ה-108 עם גג בד מתקפל
 
פיג'ו 108 החדשה תוצג רשמית בתערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרץ הקרוב, ואלינו היא צפויה להגיע במהלך השנה הקרובה. מחיר כמובן, עדיין אין. ומה בקשר לאחיות מבית טויוטה וסיטרואן? כרגע היצרניות לא פרסמו מידע עליהן, אך סביר להניח שהן יציגו את הגרסה שלהן בשבועות הקרובים.