הסוף לשמועות וללחשושים. אודי תחשוף בתערוכת ז'נבה הקרובה את המכונית הקטנה והלוהטת שלה – אודי S1. אחרי שייצרה במהדורה מוגבלת את ה-A1 קוואטרו (258 כ"ס), ואחרי שסיפרנו לכם על תחילת הייצור המתוכננת של הפולו R, הגיע הרגע של אודי להציג את הקטנה החמה הסדרתית שלה, המבוססת על אודי A1 כמובן.
 
 
 
המרכב כמעט ולא השתנה: חדי העין ישימו לב לשבכה הקדמית שהושחמה, ולרביעיית המפלטים שהותקנו מאחור. בתא הנוסעים שולבו משטחים זהים לצבע החיצוני, נוסף גלגל הגה חדש וקטום בחלקו התחתון, ועוד סממנים ספורטיביים.
 
אודי תציג את ה-S1 הלוהטת בז'נבה
צילום: מנהל
אודי S1. גרסה ספורטיבית לקטנה של אודי
 
מה שבאמת מעניין באודי S1, אלה הביצועים כמובן: יחידת הכוח במכונית נלקחה מהגולף R – מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטר המצויד במגדש טורבו. ההספק עומד על כ-231 כוחות סוס ועם מומנט של 37 קג"מ. אל המנוע תשודך תיבת ההילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה, שתעביר את הכוח היישר אל כל רביעיית הגלגלים. הביצועים מעולים: מרגע העמידה ועד למאה קמ"ש יחלפו רק 5.8 שניות, והמהירות המרבית תהיה מוגבלת ל-250 קילומטרים בשעה.
 
 
 
בכל הנוגע לאחיזה והתנהגות הרכב: כדי לחדד את התנהגות הכביש, המתלה האחורי הוחלף למתלה רב חיבורי מתוחכם יותר (במקום קורת פיתול סטנדרטית). מערכת הבלמים שופרה, הדיסקים גדלו לקוטר של 310 מילימטר מלפנים, ואלו יסייעו לכם להאט את המסה השרירית הזו ביעילות.
 
אודי תציג את ה-S1 הלוהטת בז'נבה
צילום: מנהל 
הנעה כפולה, תיבת הילוכים ידנית ו-231 כ"ס
 
שימו לב, מדובר במכונית קטנה יותר מגולף GTI למשל, אך חזקה יותר (לגולף 220 כ"ס). המתחרות הטבעיות של ה-S1 כמו פיג'ו 208 GTI, אופל קורסה OPC ורנו קליאו RS מפיקות כ-200 כ"ס ובעלות הנעה קדמית. המתחרות מבית (פולו GTI, איביזה קופרה ופאביה vRS) מפיקות 180 כ"ס בלבד. יהיה מעניין.
 
 
 
ה-S1 תגיע גם אלינו, ותצטרף להיצע הדגמים הקיים של אודי A1. המכוניות הראשונות עשויות להגיע כבר באמצע שנת 2014, ומחיר עדיין אין.