כבר סיפרנו לכם לא פעם ששברולט ישראל תשים יהבה השנה על מנועי טורבו. מדובר, כמובן, במנועים המוכר של קונצרן ג'נרל מוטורס, בראשם ה-1.4 ליטר 140 כ"ס שנחת כאן בעבר עם הקרוז. נזכיר שבחודשים האחרונים סיפרנו לכם על שברולט טראקס, סוניק RS והאורלנדו בנזין שנחתו בארץ – כולם עושים שימוש במנוע הטורבו המוכר.

אל הדגמים האלו תצטרף בקרוב שברולט קרוז טורבו, שתחזור אלינו אחרי ששיווקה הופסק בתחילת שנת 2013. הפעם הקרוז טורבו (1.4 ליטר, 140 כ"ס) תשווק בכל גרסאות המרכב (סדאן, 5 דלתות וסטיישן). בניגוד לגרסאות הטורבו הקודמות, הקרוז טורבו תגיע אלינו הפעם מקוריאה ולא מארצות הברית.
שברולט פותחת מגדשים
צילום: מנהל
שברולט טראקס. שיווק גרסת הטורבו החל לפני כמה שבועות
בנוסף לאלו, שברולט ישראל תשיק מחדש את שברולט מאליבו. באופן מעט תמוה החברה השיקה את המכונית כבר לפני שנה, אבל אז הוחלט לחכות לגרסה המחודשת שהוצגה זמן קצר לאחר מכן. כעת יחל השיווק המעשי של המכונית אשר הוצגה כבר בשנת 2011. למרות שהגרסה האירופאית מיוצרת בקוריאה, המשפחתית הגדולה של שברולט תגיע אלינו מארצות הברית, חמושה במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר של הקונצרן. זה מייצר כאן 259 כ"ס ו-40.8 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. נתוני הביצועים מרשימים עם 249 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-6.3 שניות. המחיר יעמוד על 176,000 שקלים.

בנוסף לאלו, נזכיר את שברולט סוניק RS ואורולנדו בנזין ששיווקן החל לפני כמה חודשים. גם הגרסה ה"מחוממת" לסוניק וגם גרסת הבנזין למיניוואן המוכר עושות שימוש באותו מנוע טורבו מוכר של היצרנית – 1.4 טורבו (140 כ"ס). הסוניק RS מגיעה עם חישוקי 17 אינץ' קלים, גג נפתח, הקשחת מתלים והנמכה, ריפוד משולב אלקנטרה, ומחוונים ייחודים. מחירה עומד על 110,000 שקלים. שברולט אורלנדו יגיע בגרסת ה-LS הבסיסית ב-157,000 שקלים או ב-LT (162,000) שתכלול מצלמה אחורית, בקרת שיוט, חישוקים קלים, דיפון עור להגה, חימום מושבים פנסי ערפל ועוד מספר פרטים קוסמטיים.
שברולט פותחת מגדשים
צילום: מנהל
הקרוז טורבו תחזור אלינו גם בגרסת הסטיישן וההאצ'בק
באופן מעניין, מסע הפרסום של שברולט סוניק RS כולל כמה כוכבים בין-לאומיים. במסגרת מסע הפרסום לסוניק RS יופיעו כדורגלנים של מנצ'סטר יונייטד, שהצטלמו במיוחד למהלך המקומי. זאת כחלק משיתוף הפעולה עליו חתמה שברולט העולמית עם הקבוצה לפני שהחליטה לנטוש את אירופה.