אחרי שהכינה אותנו עם מכונית תצוגה מרשימה בתערוכת לוס-אנג'לס האחרונה, הציגה היום סובארו את הדור השישי של הלגאסי, מכונית הסדאן הגדולה של היצרנית. היפנים הציגו את הלגאסי בגרסתה האמריקנית (שוק היעד העיקרי של המכונית), אך בהמשך צפויה להיות מוצגת מכונית במפרט אירופאי שתשווק אצלנו (כרגיל) תחת השם סובארו B4.
לאור הציפיות שעוררה מכונית התצוגה המסוגננת והעתידנית שקדמה ללגאסי, קצת הופתענו לגלות שהמכונית הסדרתית מאופיינת בעיצוב שגרתי למדי. היא אומנם נראית מודרנית ונעימה, אך אלמנטים ייחודיים כמו יחידות התאורה (מלפנים ומאחור) והסבכה המרשימה של מכונית התצוגה מותנו במעבר לגרסת הייצור. ובכל זאת, מדובר בצעד משמעותי קדימה בהשוואה לדור היוצא שלא היה חינני במיוחד.
נחשפה: סובארו B4 החדשה
צילום: מנהל
סובארו לגאסי החדשה. העיצוב מותן במעבר לגרסת הייצור
גם תא הנוסעים אינו מציג מהפיכות של ממש. כפי שניתן לראות בתמונות, התא מאופיין בקוויי רוחב פשוטים יחסית ובעל מראה שגרתי למדי. הקונסולה המרכזית החדשה נושאת בתוכה מערכת מולטימדיה חדשה (6.2 עד 7 אינץ', בהתאם לגרסה), כאשר סובארו מספרת על מרווח טוב מבעבר לנהג ולנוסעים. בנוסף, הדור החדש של הלגאסי מצויד בשלל מערכות עזר לנהיגה כמו מערכת להתראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתראה על רכבים בשטחים מתים ועוד.
הלגאסי החדשה ארוכה מהדור היוצא ב-5 ס"מ (479.5 סה"כ) ורחבה ממנו בלא פחות מ-6 ס"מ משמעותיים (184 ס"מ). הגובה נותר דומה (150 ס"מ) וגם בסיס הגלגלים זהה לדור היוצא ועומד על 275 ס"מ. סובארו מספרת כי בתכנון הדור החדש היא עשתה מאמצים להפחית את משקל המכונית אך טרם פרסמה את נתון המשקל הרשמי.
נחשפה: סובארו B4 החדשה
צילום: מנהל
הדור החדש צמח במידות
הלגאסי תוצע עם יחידות ההנעה המוכרות מהדור היוצא, שעברו שדרוג מקיף לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק וזמינות הכוח, כך סובארו. גרסת הבסיס האמריקנית עושה שימוש במנוע הבוקסר המוכר בנפח 2.5 ליטר המפיק 175 כ"ס (173 כ"ס בעבר). מעליה נמצאת גרסת ה-3.6R, לה מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים בנפח של 3.6 ליטר המפיק 256 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת ההילוכים הרציפה של סובארו ('לינארטרוניק') ולמערכת ההנעה הכפולה של היצרנית כסטנדרט.
כאמור, בימים אלו סובארו מציגה את הלגאסי בתערוכת הרכב בשיקגו. בהמשך תציג היצרנית היפנית את הגרסה האירופאית, יחד עם יחידות כוח יותר רלוונטיות אלינו. אז יתבררו פרטים נוספים על המחליפה של סובארו B4.