קונספט מרהיב מבית רנו נחשף בתערוכת ניו דלהי, שבהודו. לא מפתיע שרנו החליטו להציג את הקונספט המרהיב הזה ששמו קווייד (KWID) דווקא שם. היצרנית הצרפתית נהנית כיום מהצלחה נאה בשוק ההודי ומשווקת שם חמישה דגמים שונים, דרך לא פחות מ-125 אולמות מכירה.
 
 
ובחזרה לקוויד, רבים מהאלמנטים בעיצובו נלקחו מסדרת רכבי הקונספט שהציגה רנו באירופה בשלוש השנים האחרונות. עיצוב הפנים נעשה בהשראת קן ציפור – דיפוני הדלתות, ובכלל כל מה שעוטף מבפנים את תא הנוסעים, נעשה בסגנון המדמה ענפים וזרדים שזורים וצבועים לבן מרגיע.
 
 
קווייד – קונספט מדליק מבית רנו
צילום: מנהל 
רנו קוויד. הקונספט הראשון של רנו שמוצג מחוץ לאירופה
 
המושבים במכונית בנויים משני ספסלים. כל ספסל, גם הקדמי וגם האחורי, יכול לאכלס שלושה נוסעים. הנהג יושב במרכז הספסל הקדמי, כאשר גלגל ההגה עוצב בסגנון הגה של מטוס (קן ציפור, אתם יודעים...) והשליטה על תפעול כל פריט ב"קן" הזה מצויה רק בסביבתו הקרובה של הנהג. בניגוד לקן אמיתי של ציפור, כאן יש מיזוג, כאשר המעניין הוא שבקרת המיזוג ליושבים מאחור נמצאת על גב מושב הנהג. 
 
 
העיצוב החיצוני מוחצן למדי כאשר דלתות ה"מספריים", הנפתחות מעלה ומדמות כנפיים, בולטות במיוחד. הקוויד מוצג כשהוא עוטה צבע אפור-מט ייחודי עם נגיעות צהובות, בגג ובמקומות נוספים. החישוקים, בעלי שלושה חישורים, צבועים גם הם אפור-צהוב והגומי האגרסיבי שעוטף אותם פשוט נראה נפלא.
 
 
הקוויד מגיע עם שתי אפשרויות ליחידות הנעה. הראשונה כבר מוכרת לנו מהיצג הדגמים הקיים של רנו – זהו מנוע 1.2 ליטר טורבו של היצרנית, וגם כאן הוא משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים (EDC של רנו). בנוסף לזו, הקוויד תוכנן כך שיוכל לקלוט בקלות סט בטריות ומנועים חשמליים – ובכך להפוך לרכב חשמלי לחלוטין. הוא אפילו מגיע עם שקע טעינה חשמלי בחלקו האחורי (מאחורי הסמל של רנו).
 
 
קווייד – קונספט מדליק מבית רנו
צילום: מנהל 
הקוויד יגיע עם מזל"ט אישי
 
פריט מעניין נוסף הוא ה"רחפן" שמוצע עם הקוויד. מדובר במעין מזל"ט אישי מעופף, שבעת הצורך ניתן לשחרר לאוויר על מנת שיוכל לאתר מכשולים בדרך, לעדכן על מצב התנועה בדרך או כדי לצלם תמונות נוף לא שגרתיות. ניתן יהיה לשלוט בו באופן ידני כדי להכיר את הסביבה או לתכנת לו מסלול תעופה קבוע מראש (הדרך חזרה מהעבודה נניח).
 
 
הקונספט עוצב למעשה בשיתוף פעולה בין כמה מסדנאות העיצוב של רנו הפזורות בכל העולם. את פנים הקונספט עיצבו בצרפת על-פי איורים מבית העיצוב בהודו. הקרדיט לעיצוב החיצוני מגיע לסדנה הנמצאת ברוסיה שעבדה לפי איורים מבית העיצוב שבברזיל, כאשר הצבעים (שהגיעו מהסדנה של רנו ביפן) נבחרו על ידי מעצב הודי. גלובליזציה במיטבה.