בהמשך לדיווח שלנו מחודש אוקטובר, מרוץ הלה-מאן היוקרתי מתקרב, וניסאן מעדכנת על המכונית המיוחדת שתשתתף מטעמה. כפי שאתם זוכרים, השנה ניסאן תגיע למרוץ עם מכונית היברידית בשם ZEOD RC, הנעזרת במנוע בנזין קטן. ובניגוד למה שציפו כולם, דווקא מנוע הבנזין הקטן הוא הכוכב במכונית. תכף תבינו למה.
את ההקפה הראשונה של מסלול הלה מאנס תבצע הניסאן כשהיא מונעת ע"י חשמל, כן, הקפה אחת בלבד על חשמל. לאחר ההקפה הראשונה מנוע הבעירה הפנימית יתחיל לתת עבודה, ומערך הסוללות יטען במהלך המרוץ, וכך, פעם בשעה לערך תוכל הניסאן לערוך הקפה חשמלית. עד לפה נשמע סביר – ניסיון של ניסאן לתת במה לפתרון החשמלי, ואז מעבר למנוע בעירה פנימית קונבנציונאלי. אבל מה אם נגיד לכם שמנוע הבעירה הפנימית הינו בנפח 1.5 ליטר ויש לו שלושה צילינדרים בלבד? או, זה כבר יותר מעניין.
ניסאן מציגה: 400 כ
צילום: מנהל
ניסאן ZEOD RC במסלול פוג'י ביפן
המנוע נקרא בשם DIG-T R וכמו שאמרנו, נפחו 1.5 ליטר, הוא בעל שלושה צילינדרים והוא נעזר במגדש טורבו. המנוע פצפון ממש – אורכו 40 סנטימטרים, גובהו 50 סנטימטרים, רוחבו 20 סנטימטרים ומשקלו רק 40 קילוגרמים – אבל זה לא מונע ממנו להפיק לא פחות מ-400 סוסים! לא, זו לא טעות הקלדה. בהקשר הזה נזכיר את ב.מ.וו, שכבר בשנות ה-80' הריצה מכונית פורמולה 1 עם מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר. למנוע שלה אומנם היו ארבעה צילינדרים, אך הוא היה מסוגל להפיק למעלה מ-1,400 כ"ס "קצת" יותר מרשימים.
נתון המומנט עומד על 38.7 קג"מ ומגביל המהירות מופיע רק ב-7,500 סיבובי מנוע גבוהים. המהירות המרבית של המכונית תעמוד על 298 קילומטרים לשעה. בניסאן מספרים שבפיתוח המנוע הם פנו לעזרה מחברת חומרי סיכה ודלק כדי ליעל את עבודת המנוע – שהרי כל האמצעים כשרים להעלאת ההספק והאמינות.
ניסאן מציגה: 400 כ
צילום: מנהל
יש סיכוי להיברידית הזו סיכוי לנצח בלה-מאן?
ואי אפשר ללא מילה נוספת על המנוע החשמלי שממנו נלקח הזוהר במרוץ הזה. הטכנולוגיה בה עשתה ניסאן שימוש נלקחה מניסאן ליף – הזוכה בתחרות אוטו השנה שלנו. ניסאן וה- ZEOD RC יאכלסו את מוסך מספר 56 במרוץ הלה-מאן, ויהיה מעניין לראות איך תשרוד המכונית את ההקפות. המרוץ יתקיים בתאריך 15-14 ביוני ואנחנו מתכוונים לעקוב אחריו.