על איירטון סנה, נהג המרוצים הנודע, אין הרבה מה להרחיב. הוא זכה בתואר אלוף עולם שלוש פעמים בפורמולה 1, ובעייני רבים נחשב לנהג המרוצים הטוב אי פעם. הוא היה עקשן, תחרותי מאוד ותמיד אמר את שעל לבו. בגלל האופי הזה הוא הסתכסך עם חצי עולם – אבל זה בסדר גמור, שהרי חצי העולם השני העריץ אותו.
בשנת 1990, איירטון סנה כבר נהג עבור קבוצת מקלארן-הונדה, דבר שאולי זירז את הצגתה של הונדה NSX. מדובר במכונית ספורט טהורה בעלת צמד מושבים בלבד, מנוע מרכזי והנעה אחורית. ה-NSX הייתה המכונית הראשונה בייצור סדרתי עם מרכב עשוי כולו מאלומיניום ונחשבה לקלה לתפעול ביחס למכוניות ספורט דומות לה באותן שנים. ביום-יום תפעול ה-NSX היה קל כמעט כמו ההונדה סיוויק של השכן, נהגו לומר.
למכירה: הונדה NSX מאלוף
צילום: מנהל
הונדה NSX. לסנה היו מספר מכוניות כאלה

בחודש פברואר הקרוב תוצע למכירה אחת ממכוניות ה-NSX של סנה במכירה פומבית. המכירה תתקיים בין התאריכים 22-23 בפברואר בסילברסטון שבריטניה. המכונית הספציפית הזו נרכשה למעשה על ידי חברו הקרוב ומנהלו של סנה, אנטוניו קרלוס דה אלמיידה בראגה (כן, אנחנו יודעים, זה חתיכת שם ארוך). המכונית עצמה שימשה את סנה כאשר הגיע לבקר בפורטוגל בין נסיעותיו הרבות.
שנתיים אחרי שקיבל אל ידיו את ה-NSX, איירטון סנה מתרסק במסלול אימולה בעיצומו של מרוץ ונהרג במקום. עולם המרוצים נאלם דום ונותר חנוק מדמעות. המנצח באותו המרוץ, היה מיכאל שומאכר שעבורו נהג המרוצים הברזילאי היה מושא הערצה ודמות לחיקוי, ובמסיבת העיתונאים בסוף המרוץ, זכורה דמותו של שומאכר כשהוא המום ולא מצליח להוציא מילה מפיו.
למכירה: הונדה NSX מאלוף
צילום: מנהל

מאז התאונה לא הזיז אנטוניו קרלוס את המכונית מהמוסך בביתו. הוא לא הרשה לאף אחד אחר לנהוג בה, עד ששנתיים לאחר מכן היא נמכרה בצער רב לקונה שהחזיק בה מאז ועד היום, 17 שנה.

המכונית בצבע שחור, ותא הנוסעים בצבע זהה. תיבת ההילוכים ידנית והמכונית גמעה עד היום קצת פחות מ-32 אלף מייל. זו לא המכונית הראשונה של סנה שמוצעת למכירה (וגם לא ה-NSX הראשונה...), אך המחיר המשוער עדיין גובה וצפוי לנוע בין 75 ל-85 אלף לירות שטרלינג. אז אם יש לכם את הממון, אתם מוזמנים לקנות את המכונית ששימשה את איירטון סנה, מגדולי נהגי המרוצים אי פעם, בשנה ה-20 למותו.
איירטון סנה עם ה-NSX סביב מסלול סוזוקה