לנצ'יה דלתא
חברת פיאט הודיעה על כוונתה לרכז את מכירות מותג לנצ'יה באיטליה, אך אנשי לנצ'יה ישראל מדגישים שבשוק המקומי שיווק המכוניות יימשך כרגיל. למרות עליית המכירות הנאה של קבוצת סמל"ת בשנת 2013, חטיבת לנצ'יה (הקטנה ממילא) רשמה ירידה אדירה במכירות שהסתכמו השנה ב-17 מכוניות בלבד, זאת לעומת 155 מכוניות בשנה שעברה. והעתיד? לפחות כרגע הוא אינו נראה ורוד יותר. לפני מספר שבועות עברה לנצ'יה דלתא מקצה שיפורים (קוסמטיים בעיקר), שבמסגרתו הופסק ייצור הגרסה האוטומטית. זה אומר שבשנת 2014 לנצ'יה אפסילון הקטנה, שאינה מהווה (בלשון המעטה) להיט מכירות, תיאלץ ליטול על עצמה את ההובלה במכירות בישראל.
 
 
למרות זאת, בלנצ'יה ישראל מתעקשים להמשיך לתחזק את המותג ולחכות להתפתחויות בסביבתו. "לא החזרנו את לנצ'יה כדי לעזוב אחרי שנתיים" מסביר אורי להב מנכ"ל סמל"ת. והסיבות לכך ברורות. בכל אירופה אוחדה פעילות לנצ'יה עם המותג קרייזלר, ובלנצ'יה ישראל ציפו שזה יקרה גם כאן. בינתיים, אנשי לנצ'יה ישראל מדווחים על מלאי מוזמן (שיספיק לשנה) של דגמי הדלתא האוטומטית (לפני מתיחת הפנים), ומספרים על שיפור צפוי במחיר האפסילון שיביא לשיפור במכירות.
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל 
לנצ'יה אפסילון. תישאר לבד בשנת 2014
 
עתיד לא ברור
באיחוד קרייזלר-פיאט החליטו בינתיים שישראל אינה חייבת ללכת בדרכי אירופה, בין היתר בגלל הסוכנות הוותיקה והמשמעותית יותר בארץ של מותג קרייזלר (מאשר אלה שפעלו באירופה). כרגע האיחוד האיטלקי-אמריקני לא מסכים למכירה של אותו דגם תחת שני מותגים. אבל בלנצ'יה ישראל עדיין לוטשים עיניים לכיוון, והם וודאי שואבים עידוד מהשלמת עסקת רכישת קרייזלר על ידי פיאט. "מתי שהוא זה יקרה" מסביר להב "אבל אין לנו צפי מתי".
 
למרות האופטימיות של אנשי לנצ'יה ישראל, כרגע מצבו של המותג בארץ ובעולם לא מזהיר, ולנו נותר לחכות לתקופה בה המבחר של לנצ'יה יהפוך יותר אחיד וברור, ולא מחולק לאמריקניות מול אירופאיות. אז, כנראה, יגיע זמן ההכרעה ועתידו של המותג יתבהר.
 
לנו כואב הלב לראות את מה נעשה עם המותג הוותיק בעל העבר המפואר. הנה חמש תמונות שיזכירו לנו ולכם מי הייתה לנצ'יה:
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל 
וינצ'נזו לנצ'יה. מתהפך בקברו 
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל 
לנצ'יה D50. מהתקופה שלנצ'יה עשתה את המוות לפרארי על מסלולי הפורמולה 1
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל 
לנצ'יה D24. ללא מילים 
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל 
לנצ'יה LC2. מכונית הסיבולת היחידה שהצליחה לאיים על פורשה
 
עתיד לנצ'יה לא ברור
צילום: מנהל
לנצ'יה דלתא אינטגרלה. הלנצ'יה האמיתית האחרונה