תחרות אוטו השנה 2014
הרבה מכוניות חדשות הגיעו לארץ השנה ונבחנו כאן לראשונה על ידינו, 45 למען הדיוק. רובן טובות – כמעט כבר לא עושים מכוניות "לא טובות" בימינו – חלקן מצוינות. עובדה זו לבדה הפכה את בחירת אוטו השנה לקשה אפילו יותר מהרגיל. הביטו בשוק המשפחתיות למשל – רק ברבע האחרון של השנה הושקו בארץ ארבע משפחתיות חדשות וטובות – טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה וסובארו אימפרזה. לכל אחת מהן יש מה להציע בתחומי האיכות, האבזור, הבטיחות וכמובן צריכת הדלק. וזו רק דוגמא אחת, בכל קטגוריה, ממכוניות מיני (שעלותן כמה עשרות אלפי שקלים) ועד למכוניות חלום יקרות וספורטיביות (שמחירן חוצה את קו המיליון שקלים) – נחתו כאן מכוניות מעניינות וטובות.
 אוטו השנה – חשמל באוויר (וידאו)
צילום: מנהל
ארבעת הפיינליסטיות באוטו השנה 2014
המועמדות
אז איך בוחרים אחת ויחידה. כבכל שנה אוסף מגזין "אוטו" את בחירות קוראיו, משקלל את אלו עם בחירות עיתונאי הרכב ובוחר מנצחת אחת ברורה. בבחירת הקוראים והגולשים הסתמנה מגמה ברורה. הישראלים התגעגעו למאזדה. נקודה. הבעיה של המותג היא ששתי המכוניות הבולטות שלה הופיעו ונבחנו בארץ באותה שנה בדיוק, וכך התחלקה פסגת בחירות הקוראים, בקרב צמוד, בין מאזדה 3 לבין מאזדה 6. מלבד שתי אלו הקולות התפזרו בין המועמדות, ולא הצטברה מאסה קריטית.
גם עיתונאי הרכב התפצלו למספר מחנות. היו את אלו שצידדו במכוניות הספורטיביות המצוינות שהגיעו לארץ השנה ובראשן ה-911 המרשימה של פורשה. היו כאלו שטענו שלא ניתן לבחור במכונית ספורט כה יקרה ונדירה במקומותינו, בשנה בה נחתו כאן מכוניות משפחתיות כל כך טובות ומעוררות עניין. אלו הצביעו על המאזדה 3 כמכונית הראויה לתואר בזכות עלית המדרגה שהיא הכתיבה בתחום האבזור, ובעיקר בתחום אבזור הבטיחות. והיו כאלו שהאמינו בכוחו של החשמל. אלו טענו שלאחר הפיאסקו של אגסי ובטר-פלייס, סוף סוף הושקה כאן מכונית חשמלית טובה (ניסאן ליף), עם טווח נסיעה מספק ועלויות נסיעה מגוחכות.
 אוטו השנה – חשמל באוויר (וידאו)
צילום: מנהל
אוטו השנה 2014 - ניסאן ליף. חשמלית טובה
הבחירה
לאחר סיום שקלול בחירות הקוראים והמערכת נותרנו עם ארבע. האחרונה היא סוזוקי קרוסאובר, בזכות מיצוב שמציע יכולת משפחתית וניחוח פנאי במחיר נמוך – שילוב שהקהל בארצנו אהב. במקום השלישי הגיע ה-911 הנפלאה של פורשה כנציגת מכוניות הספורט (וליום הצילומים שלנו היא לא הגיעו אז הבאנו את הפוקוס ST בכדי לייצג את הז'אנר). אל המקום השני הגיעה מלכת השוק הישראלי המאזדה 3.
וזה משאיר אותנו עם מכונית אחת, חשמלית. ניסאן ליף. לא מדובר על מכונית מושלמת, ויעידו על כך התכנונים המדוקדקים שנדרשו ליום הצילומים כדי לוודא שלא נשאר תקועים אי שם בלי מיץ בסוללה. אבל היא היחידה עם בשורה חדשה לגמרי בשוק, ובעולם כבר הוצגה מתיחת הפנים, שמציעה טווח משופר (תגיע בקרוב לישראל). היא הביטוי המוצלח ביותר לטכנולוגיה החשמלית והיא כאן זמינה לכל דורש. לראשונה בישראל, ניסאן ליף, מכונית חשמלית, היא אוטו השנה.