צוות בדיקת התחרות של ג'נרל מוטורס
זה לא סוד שיצרניות הרכב לעיתים מרגלות, מעתיקות ומחקות טכנולוגיות יריבות כדי להישאר רלוונטיות בתחום הצפוף והתחרותי (אולי בגלל זה המכוניות היום כל כך דומות...?) ואולי אפילו כדי לחסוך בעלויות פיתוח יקרות.
 
ג'נרל מוטורס הופכת את הסוד הזה לגלוי כאשר היא נותנת לנו הצצה לצוות שאחראי על בדיקת התחרות בשוק. הצוות בוחן במהלך השנה עשרות דגמים נבחרים (מכל קצוות הגלובוס) של חברות מתחרות, לצד מערכות וטכנולוגיות חדשות. את הממצאים הוא משווה לתכנונים והעיצובים הקיימים של GM.
 
ג'נרל מוטורס בוחנת את יריבותיה
צילום: מנהל 
כמה דגמים ממותגיה השונים של ג'נרל מוטורס
 
כדי לעשות זאת, המכוניות הנבדקות מפורקות לגורמים, ואלו באמצעות סורקים מתקדמים הופכים למודל תלת-ממדי בסביבה ממוחשבת. שם הם נבחנים ונחקרים, ועל ידי הנדסה לאחור ניתן להשוות אותם לתכנון הקיים של ג'נרל עצמה. היצרנית טוענת שתהליכים אלו מסייעים לה לשפר את מכוניותיה שלה – בין אם זה על ידי ביצוע בדיקות איכות, אישור תכנונם של רכיבים או ניטור בעיות ואי סדרים בייצור חלקים שונים, ואפילו הימנעות מחזרה על תקלות שגררו קריאות 'ריקול' אצל המתחרות.
 
ריגול והעתקה הם לא המצאה חדשה בעולם הרכב, והתופעה הזו אינה בלעדית ליצרנית מסוימת, אלא שכיחה בענף כולו. מעניין להסתכל בפתח שג'נרל מוטורס מעניקה לנו אל מאחורי הקלעים של תעשיית הרכב, למרות שלא ברור מה בדיוק היא מנסה להשיג בכך (אולי להראות לנו את מאמציה לעמוד בסטנדרטים גבוהים ולשפר את מוצריה). בכל מקרה, הסיפור הזה מאיר את התעשייה כולה באור קצת פחות רומנטי ומושך, בהשוואה לאיך שאנחנו מקווים שהיא תיראה.